سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۴۵۱
پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷

فکرشهر-سید خلیل پیام: چند روز پیش در چند نشریه جزیره، استان و کشور متنی بلند بالا و پر آب و تاب درج شده بود با موضوع «جریمه شدن یکی از شرکت های نفتی مستقر در خارگ بدلیل آلوده نمودن محیط زیست»!

 متن خبر برای من که فرزند این آب و خاک هستم تا حدی جذاب بود. وقتی لینک خبر را بازکرده و کامل مطالعه کردم متأسفانه متوجه شدم مبلغ این جریمه بسیار خنده دار و بیشتر به شوخی شبیه است تا جریمه بازدارنده و این مبلغ از هزینه ایاب و ذهاب و یا پاداش چند نفر از کارکنان شرکت هم کمتر است پس چطور انتظار داریم این مبلغ بازدارنده بوده و از تکرار چنین اقدامات آلاینده جلوگیری کند؟ تازه اگر اگر شرکت این مبلغ «۱۶ میلیون تومان» جریمه را پذیرفته و توسط  وکلای خبره واحد حقوقی خود چندین بار اعتراض بر روی رأی پرونده مذکور نگذارند.

حال به نظر شما مخاطبین محترم، جزیره ای بکر با این پیشینه تاریخی، جزیره مرجانی، زیستگاه آهوان جُبیر و سواحل زیبا که در انحصار شرکت های نفت و گاز است با این چنین جریمه هایی از تکرار آلودگی های نفتی زیست محیطی در امان خواهد ماند؟!

در پایان خدمت مسؤلان محترم عرض کنم خواسته به حقِ ساکنان و اهالی جزیره اقدام بازدارنده مؤثر واقعی در حق صنایع آلاینده به نفع عمران و آبادی خارگ بوده و هست.

اما..
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من 
آنچه البت به جایی نرسد فریاد است.

به امید آبادانی هرچه بیشتر و حفظ زیستگاه آهوان و بکر ماندن دُر زیبای خلیج همیشه فارس خارگ.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر