پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۵۵۰
جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۱

فکرشهر: امام جمعه برازجان با تاکید بر لزوم رفع مشکلات معلولان گفت: باید زمینه پیشرفت معلولان فراهم و مشکلات آنها بررسی و برطرف شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های این هفته نماز جمعه برازجان با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها گفت: پیامبر اسلام بارها فاطمه زهرا سلام الله علیها را ملاک حق و باطل معرفی کرده و فرمودند که خداوند تبارک و تعالی از غضب فاطمه به غضب می‌آید و از خشنودی فاطمه خوشنود می‌شود.

امام جمعه برازجان افزود: پیامبر (ص) در حدیثی دیگر می‌فرمایند: هر کس این دختر را می‌شناسد که می‌شناسد و هر کس که نمی‌شناسد [بداند که] او فاطمه (علیها السلام) دختر محمّد (صلی الله علیه و آله و سلم) است، او پاره‌ای از وجود من است و او قلب من و روح من است که بین دو پهلویم جای دارد، پس هر که‏ او را آزار دهد مرا آزرده است و هر که مرا بیازارد خدا را آزرده است.

وی گفت: علت این همه تأکیدات ریشه در اصلی ترین حقیقت هستی یعنی تقابل همیشگی حق و باطل دارد.

قانون اساسی کشور ما بر اساس قرآن و سنت است

امام جمعه برازجان با اشاره به ۱۲ آذر روز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گفت: قانون اساسی کشور ما بر اساس قرآن و سنت تنظیم شده به همین علت مترقی‌ترین قانون اساسی جهان است و علاوه بر این تنها قانون اساسی جهان است که به رأی مردم گذاشته شده و مردم به آن رأی داده‌اند

.وی گفت: به همین دلیل ما ادعا می‌کنیم حکومت ما مردم سالاری دینی است و یک الگوی جدیدی به جهان عرضه کرده است.

لزوم توجه به مشکلات معلولان

وی با اشاره به ۱۲ آذر روز معلولان گفت: این قشر از مردم اگرچه از حیث جسمی ضعیف و ناتوان هستند اما از حیث روحی قوی و توانمند هستند و مسئولان باید زمینه رشد و پیشرفت آنها را فراهم و مشکلات آنها را بررسی و برطرف کنند.

امام جمعه برازجان با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: از ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ به بعد دانشجویان یکی از اقشار برجسته در نقش آفرینی‌های انقلابی بودند که در پیروزی انقلاب اسلامی، در حماسه انقلاب دوم (تسخیر لانه جاسوسی)، در حماسه دفاع مقدس، نهضت تولید علم و فن آوری، بسیج سازندگی و نهضت خدمت رسانی، پرشور سازی انتخابات، در حماسه دفاع از حرم اهل بیت (ع)، با راهبری جریان‌های عدالت طلبی و مطالبه گری، بسط معنویت و اخلاق و بصیرت در جامعه، حضور در خیل مدافعان امنیت همه گویای برخورداری ایران عزیز از فرزندانی بصیر و با کفایت برای امتداد گام دوم انقلاب است که مخاطب اصلی آن جوانان هستند.

حجت الاسلام مصلح با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به بسیجیان گفت: بسیجی بمانید و روحیه و ایمان بسیجی را در خود حفظ کنید، قدر خود را بدانید و بسیجی بودن را توفیق خدادادی بدانید، دشمن و نقاط ضعف و نقشه‌های آن را بشناسید و هوشیار باشید، رشد معنوی خود را مراقبت و اندازه گیری کنید، آمادگی عملی خود را حفظ کنید و غافلگیر نشوید، امروز مهمترین شیوه بدخواهان، جعل و دروغ‌پردازی به وسیله تلویزیون‌هایشان یا فضای مجازی است، در مقابل این شگرد با عمل به وظیفه جهاد تبیین، روشن‌بینی خود را افزایش دهید، از مهمترین توصیه‌های رهبری در دیدار با بسیجیان به مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین بود.

خسارت‌های آشوب‌های اخیر برای کشور

امام جمعه برازجان با اشاره به برخی از خسارت‌های آشوب‌های اخیر برای کشور یادآور شد: بازخوانی سیر تاریخی اغتشاش‌ها و شرارت‌های خیابانی پس از انقلاب اسلامی به ویژه در دوره زعامت رهبر معظم انقلاب نشان می‌دهند که همه آنها با مداخله خارجی و طراحی آمریکا و پشتیبانی اطلاعاتی و مالی برخی کشورهای معاند و مخالف با انقلاب اسلامی و عملگی منافقین ضد انقلاب و اراذل و اوباش صورت گرفته است.

وی گفت: در جریان شرارت‌های اخیر خسارات بسیار زیادی به کشور وارد شد که اگر قرار باشد یک تقسیم بندی در این زمینه داشته باشیم باید آنها را به دو دسته مشهود و غیر مشهود یا از جهت دیگر خسارات خرد و کلان تقسیم کرد.

وی اضافه کرد: در عرصه کلان می‌توان به خطر افتادن سرمایه گذاری خارجی و کم شدن قدرت چانه زنی در بیرون و در عرصه داخل که ناظر بر سطح خرد خسارات است.

وی ادامه داد: خسارت‌های مشهود می‌توان خسارت به بورس، خسارت ترانزیت جاده‌ای، خسارت به صنعت گردشگری، خسارت به شهرداری‌ها و آمبولانس‌ها، تأثیر اغتشاشات بر کسب و کارهای اینترنتی، خسارات وارده بر بانک‌ها از جمله آنها است.

امام جمعه برازجان اضافه کرد: خسارت‌های نامشهود نیز تعطیلی کسب و کارها در مناطق اغتشاش، رکود بازار در این مناطق، خسارت به اموال شخصی و جان مردم و … که در برآوردها نیامده است را می‌توان نام برد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر