جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۵۵۴
جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۰

فکرشهر: امام جمعه موقت دیر گفت: مشکلات کشاورزان گوجه‌کار استان بوشهر هنوز حل نشده که باید برای رفع آنها اقدامات بیشتری انجام شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدابراهیم سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر، اظهار داشت: لازمه همه عبادات واجب و مستحب، اخلاص است و اگر اینگونه نباشد آن کار برکت ندارد و انسان را به سعادت نمی‌رساند.

امام جمعه موقت دیر افزود: برای اخلاص در کارها از ائمه اطهار و توسل به آنها که ما را به ذات حق تعالی متصل می‌کند، غافل نشویم.

وی با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها و با تاکید بر توجه دادن دختران و زنان جامعه به فرمایشات این بانوی بزرگوار، گفت: علما، روحانیون و مداحان در محافل فاطمی خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها را تشریح و تبیین کنند که جواب دندان شکنی به مستکبرین و ظالمان و کسانی است که علیه انقلاب اسلامی که بر پایه اسلام ناب محمدی استوار است یاوه گویی می‌کنند.

سعیدی تاکید کرد: هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی در ایام فاطمیه بر اساس فعالیت در مساجد محافل فاطمی را گرم نگه دارند و زمینه تبیین را فراهم کنند.

وی یادآور شد: باید در ایام فاطمیه بحث ولایت و ولایت مداری را بیشتر تبیین کرد.

امام جمعه موقت دیر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان، افزود: بسیج تنها در عرصه‌های نظامی فعالیت ندارد بلکه در عرصه فرهنگی هم تأثیرگذار بوده و هست.

وی با اشاره به اینکه بسیج حامی محرومین است، بیان کرد: بسیج یک گفتمان است که باید به یک خدمت بی توقع به اجتماع تبدیل شود و در همه عرصه شاهد حرکت جهادی و بسیجی باشیم.

سعیدی گفت: همه کسانی که در جای جای کشور دارای تفکر و روحیه بسیجی هستند در زمره بسیج به شمار می آیند.

وی اضافه کرد: دشمن در این برهه به دنبال تسلط بر مغزهای جوانان ما و افکار عمومی جامعه از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی و دست نشانده‌ها است که باید مواظب ایجاد جهل و دروغ پردازی دشمن در این روزها باشیم.

رابطه با آمریکا مشکلات کشور را حل نمی‌کند

امام جمعه موقت دیر ابراز کرد: رابطه با آمریکا مشکلات کشور را حل نمی‌کند چون دشمن کوتاه نمی‌آید و دنبال باج خواهی است.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در یوم الله ۱۳ آبان امسال، عنوان کرد: دشمنان صدای ملت ایران که در روز ۱۳ آبان برای دفاع از انقلاب اسلامی به میدان آمدند را نشنیدند و در تشییع شهدا و مراسم که به یاد شهدا و نام انقلاب است حضور مردم را نمی‌بینند و آیا فقط چند تا اغتشاشگر جاهل یا مزدور، مردم هستند؟

سعیدی با اشاره به روز قانون اساسی، اظهار کرد: این قانون به عنوان سندی برای اجرایی شدن آرمان‌های مردم که در پی انقلاب داشتند، در دستور کار مسئولان است.

وی با تبریک روز معلولان، تاکید کرد: همگان ظرفیت معلولان را درک و برای رشد آنها با توجه به استعدادهای شگرفی که دارند زمینه سازی کنند.

وی با تبریک روز دانشجو، افزود: دانشجویان همواره در خط ولایت هستند و این جایگاه را حفظ کنند و اگر کسی هم غافل شده با الهام گیری از فرمایشات امام و رهبری در مسیر ولایت و انقلاب حرکت کند.

خطیب جمعه دیر با اشاره به مشکلات حوزه کشاورزی بویژه تعرفه صادرات گوجه فرنگی، گفت: خوشبختانه در مرحله اول این تعرفه تخفیف داده شد و در مرحله آخر حذف شد که از همه کسانی که در این راستا همکاری کردند قدردانی می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم سریع‌تر زمینه فروش محصولات کشاورزان فراهم شود و هم مسئولین شهرستان و استان و نمایندگان و هم در سطح وزارتخانه در جریان باشند که هنوز مشکلات این بزرگواران صددرصد حل نشده که باید مساعدت و تسریع شود البته کارهای انجام شده هم جای تقدیر دارد و باید به اطلاع مردم رسانده شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: برای تسهیل و رونق به بحث صادرات ارزیابان گمرک و مجموعه‌ای که درگیر هستند خودشان به مناطقی مثل بردخون و آبدان و جاهای دیگری که محصولات کشاورزی است مراجعه کرده و قبل از بسته بندی و بارگیری ارزیابی بار انجام می‌دهند تا هم معطلی و ترافیک در پایانه‌ها نشود و هم روند کار تسهیل شود که جای تقدیر دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر