جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۶۸۵
يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵

فکرشهر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون قرارداد واگذاری زمین به ۶۹ واحد صنعتی با پیش بینی سرمایه گذاری ۲۱ هزار و۸۴۲ میلیارد در این شهرک‌ها منعقد شده است که از نظر تعداد و میزان سرمایه‌گذاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۳۲ و ۱۹۴ درصد افزایش دارد.

به گزارش فکرشهر، سید حسین حسینی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: در این ارتباط ۳۱ هکتار زمین در در شهرک‌های صنعتی استان بوشهر در اختیار سرمایه‌گذاران این واحدها قرار گرفته است که با احداث و بهره‌بردرای از آنها برای یکهزار و ۴۲۲ نفر شغل ایجاد می‌ شود.

وی افزود: سرمایه‌گذاری‌های انجام شده امسال در شهرک‌های صنعتی استان بوشهر از نظر پیش بینی اشتغال‌زایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد رشد داشته است.

حسینی یادآور شد: در زمان حاضر ۳۷۴ واحد صنعتی با اشتغال پنج هزار و ۳۰۰ نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر فعال هستند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان بوشهر ادامه داد: هم اکنون ۶۱۷ طرح در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر در دست اجرا است که از این شمار ۱۷ واحد در مرحله نصب و راه‌اندازی ماشین آلات و ۷۹ واحد در حال تکمیل ساختمان هستند.

وی پیش‌بینی کرد: تا پایان سال جاری ۲۵ تا ۳۰ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی این استان تکمیل و پروانه بهره‌برداری دریافت کنند.

حسینی اضافه کرد: ۶۲ طرح نیز اکنون در مرحله اسکلت بندی و احداث سوله هستند و بقیه قراردادهای منعقد شده در مرحله تحویل زمین و دیوار کشی است.

۲۵ واحد تولیدی راکد به چرخه فعالیت بازگشت

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: ۴۴۱ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر پروانه بهره‌برداری گرفته‌اند که از این شمار ۶۷ واحد هم اکنون راکد است.

حسینی اعلام کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون با حل مشکلات‌ی مانند تامین مالی، مساله بازار و مشکلات بانکی و بیمه‌ای ۲۵ واحد راکد به چرخه تولید بازگشته‌اند که ۱۹ مورد از تعهدات سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۶۸ نفر در ۲۵ واحد احیا شده شاغل‌ هستند، افزود: احیای ۱۷ واحد صنعتی راکد شهرک‌های صنعتی استان بوشهر تا پایان ۱۴۰۱ هدف گذاری شده است که امیدواریم با استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل رفع موانع تولید این استان و عارضه یابی و ارائه مشاوره احیا شوند.

تولید کمتر از ظرفیت ۲۵ درصد واحدهای فعال در شهرک‌های صنعتی بوشهر

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان بوشهر بیان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده حدود ۲۵ درصد از واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر کمتر از ظرفیت اسمی خود تولید می‌کنند.

وی عنوان کرد: نداشتن تقاضای بازار و ضعف در سرمایه در گردش و تامین مالی ۲ عامل عمده تولید کمتر از ظرفیت اسمی است که عارضه یابی و ارائه مشاوره به آنها دنبال می‌شود.

حسینی یادآور شد: بخشی از این کاهش تولید نیز ناشی از این است که واحدهای کوچک مقیاس بیشتر در یک یا ۲ شیفت کار می‌کنند در حالی که ظرفیت اسمی بیان شده در پروانه آنها بر اساس سه شیفت فعالیت ذکر شده است.

واگذاری زمین در شهرک صنعتی جم از سال آینده آغاز می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر با بیان اینکه هم اکنون شهرک صنعتی جم در مرحله اجرای زیر ساخت‌ها است، اعلام کرد: پیش بینی می‌شود با تکمیل پروژه تا پایان سال جاری، تحویل زمین به متقاضیان از سال آینده آغاز شود.

وی یادآور شد: این شهرک صنعتی با ۱۴ هکتار مساحت در تنها شهرستان بدون شهرک صنعتی استان بوشهر از امسال اجرایی شده است.

حسینی با اشاره به الحاق ۷۵ هکتار زمین به شهرک‌ صنعتی برازجان و افزایش ظرفیت آن در هفته دولت امسال، بیان کرد: عملیات بند خاکی این طرح توسعه ای پایان یافته و نقشه‌های شهرسازی آن نیز نهایی شده است.

وی پیش بینی کرد: با اجرای زیر ساخت‌های لازم تا سال آینده، امکان واگذاری زمین در این بخش از اواخر سال آینده مهیا شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر