جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۷۲۲
يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۴

فکرشهر: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ظرفیت تولیدکنندگان استان بوشهر توسط صنایع پارس جنوبی استفاده شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، مهدی صفوی ظهر یکشنبه در نشست امکان سنجی حضور مؤثر فعالان اقتصادی استان در پارس جنوبی اظهار داشت: باید زمینه فعالیت اثربخش فعالان اقتصادی استان بوشهر در پارس جنوبی فراهم شود.

وی خواستار تلاش ویژه برای استفاده از ظرفیت تولیدات صنعتی استان بوشهر در صنایع جنوب استان شد و اضافه کرد: استقرار شرکت‌های ساخت و تولید، شرکت‌های دانش بنیان، تأمین کنندگان و سرمایه گذاران در منطقه پارس جنوبی اهمیت بالایی دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: به منظور شناسایی بازار و نیازمندی‌های صنایع نفت و گاز و پتروشیمی همکاری لازم توسط منطقه ویژه با عوامل اجرایی معرفی شده از سوی صمت استان پیگیری و دنبال خواهد شد.

وی تصریح کرد: انتقال بخشی از گردش مالی موجود شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی به بانک‌های استان نیز از دیگر برنامه‌هایی است که دنبال می‌شود.

صفوی ادامه داد: در این راستا با مدیران عامل بانک‌های منتخب استان و شرکت‌های پتروشیمی برای برگزاری جلسه هماهنگی لازم در جهت معرفی توانمندهای صنایع استان، لیست کاملی از محصولات تولیدی نظیر حجم تولید، خدمات فنی و اقلام پروژه‌ای با تعیین میزان توان تأمین، تهیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور شناسایی هرچه بهتر نیازمندهای موجود در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی، از ظرفیت بازاریابان خبره شرکت‌های پخش جهت حضور و مصاحبه با مدیران بازرگانی شرکت‌های پتروشیمی در راستای حمایت از صنایع توانمند استان برای فراهم کردن مشوق‌های خرید تضمینی و پیش خرید تولید و محصولات با حفظ منافع متقابل به شرکت‌های تأمین کننده استان پیگیری لازم به عمل آید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: با عنایت به امکان عرضه بخشی از تولیدات شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی به صورت عرضه خارج از بورس کلیه شرکت‌های تولیدی پایین دست که نیازمند به خوراک از محل فوق الذکر بوده با میزان و نوع مواد اولیه مورد نیاز شناسایی و معرفی شود.

وی گفت: به منظور هم افزایی و هماهنگی بیشتر بین انجمن‌های تولیدی و تجاری استان در تأمین اقلام مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی؛ نشستی به همین منظور با حضور مدیریت منطقه و مدیران انجمن‌ها برگزار شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر