پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۷۳۱
يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶

فکرشهر: مسئول کمیته پژوهشی همایش بین المللی «حفاظت از خاک، صنعت و امنیت غذایی» بوشهر گفت: ۴۶ مقاله از پژوهشگران رشته‌های مختلف به دبیرخانه این همالیش رسید که از این شمار ۱۳ عنوان در قالب متن و سخنرانی برای ارائه پذیرش شدند.

به گزارش فکرشهر، مهران فقیه روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، بیان کرد: این مقالات علمی در پنج محور پژوهشی برای ارائه در این همایش پذیرش شد که ۹ متن به صورت سخنرانی و چهار مورد به صورت پوستر ارائه و به برگزیدگان گواهینامه اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: بیشترین شمار مقالات ارسال شده به این همایش در محور پژوهشی اهمیت حفاظت از خاک در تامین امنیت غذایی است که ۳۸.۵ درصد از آثار ارسال شده را شامل شده است.

مسئول کمیته پژوهشی همایش بین المللی حفاظت از خاک، صنعت و امنیت غذایی بوشهر عنوان کرد: راهکارهای پاکسازی خاک‌های آلوده به مواد هیدروکربنی، اهمیت حفاظت از خاک در تامین امنیت غذایی، راهکارهای پیشگیری از آلودگی خاک در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و کاربرد فناوری‌های نوین و دانش بنیان در پایش، حفاظت و پاکسازی خاک‌های آلوده از محورهای پژوهشی این رویداد بین المللی است.

فقیه با بیان اینکه تیم داوری این همایش از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های تربیت مدرس، خلیج فارس و پژوهشگاه صنعت نفت هستند، ادامه داد: ۴۶ مقاله از پژوشگران رشته‌های زمین شناسی زیست محیطی، علوم و مهندسی آبخیزداری، محیط زیست، مدیریت منابع خاک، زیست شناسی، مهندسی منابع طبیعی و مهندسی حفاظت خاک و آب و محیط زیست دریا به دبیرخانه همایش حفاظت از خاک، صنعت و امنیت غذایی ارسال شده بود که پس از داوری ۱۳ مورد موفق به راهیابی به این همایش شدند.

دستیابی به جدیدترین دستاوردهای علمی حفاظت از خاک در همایش بوشهر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: این رویداد با هدف آگاهی و دستیابی به جدیدترین دستاوردها و یافته‌های علمی و پژوهشی این حوزه برگزار شده است.

فرهاد قلی نژاد ادامه داد: این همایش ۱۴ آذرماه در منطقه ویژه انرژی پارس شهرستان عسلویه در بندر سیراف با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، وزیر نفت، وزیر جهاد کشاورزی و نمایندگانی از برنامه‌ محیط‌ زیست‌ ملل‌ متحد (UNEP)، برنامه عمران ملل متحد (UNDP) و فائو برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در حاشیه این همایش شرکت‌های موفق دانش بنیان در قالب نمایشگاه به ارائه دستاوردهای خود با روش‌های نوین پاکسازی خاک در زمینه حفاظت از خاک‌ و جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیست می‌پردازند.

همایش بین المللی حفاظت از خاک، صنعت و امنیت غذایی بوشهر ۱۴ آذرماه جاری در بندر تاریخی سیراف استان بوشهر برگزار می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر