جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۸۶۵
سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۹

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس پیش بینی نقشه‌‎های هواشناسی فعالیت سامانه بارشی در این استان طی امروز و فردا چهارشنبه شدت می ‎گیرد.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی روز سه‌ شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: فعالیت این سامانه که از شب گذشته آغاز شده در ادامه نیز با تمرکز بر مناطق شمالی و جنوبی خواهد بود.

وی بیان کرد: فعالیت این سامانه روز پنجشنبه اندکی کاهش یافته و از روز جمعه با تمرکز بیشتر بر مناطق جنوبی از سرگرفته خواهد شد.

مساعدی ادامه داد: از آغاز بارشی فعالیت این سامانه بارشی، دیلم، گناوه و جزیره خارگ با بارش ۱۰ میلیمتری شاهد بیشترین میزان بارش در استان بوشهر بودند.

وی عنوان کرد: تا پایان هفته به سبب وزش تندبادهای لحظه‌ای، دریا در برخی ساعات متلاطم خواهد بود و همچنین از پایان هفته وزش باد شدید شمالی و کاهش محسوس دما پیش بینی می شود.

مساعدی افزود: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد، در برخی ساعت‎ ها با بارش باران، گاهی رگبار باران و رعدوبرق و تگرگ و در برخی نقاط با احتمال پدیده مه پیش بینی شده است.

وی گفت: در این مدت جهت وزش باد متغیر، به طور غالب شمال شرقی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و در قسمت‌های مرکزی خلیج فارس ۱۴ تا ۳۸ گاهی بیش از ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر و در نواحی جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۵۰ دقیقه بامداد، مد اول دریا ساعت ۰۷:۲۵، جزر دوم ساعت ۱۲:۰۰ و مد دوم ساعت ۱۸:۴۵ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر