جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۸۷۱
سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۵

فکرشهر: رئیس اداره شیلات گناوه گفت: هشت هزار و ۸۷۰ تن میگو در سال جاری از سطح یکهزارو ۹۱۶ هکتار استخر پرورش در این شهرستان تولید و برداشت شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، سهراب ملایی افزود: پرورش میگو امسال در سایت‌های بندرریگ، رودحله، رودشور جنوبی و شمالی این شهرستان در یکهزار و ۶۹۲ استخر انجام شد که میزان برداشت از چهار سایت فعال شامل رودحله ۶ هزار و ۲۰۰ تن، بندرریگ یکهزار و ۵۰۰ تن ، رودشور جنوبی ۵۲۰ تن و رودشور شمالی ۶۵۰ تن است.

وی میزان تولید سال گذشته سایت‌های میگوی پرورشی این شهرستان را هفت هزار تن اعلام کرد و گفت: تولید سال جاری در مقایسه با پارسال ۲۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ملایی افزود: پرورش دهندگان امسال ۷۲۵ میلیون قطعه لارو (بچه میگو) از گونه وانامی در استخرهای پرورشی شهرستان گناوه ذخیره سازی کرده بودند.

رئیس شیلات گناوه اضافه کرد: برداشت میگو در استخرهای این شهرستان از شهریور ماه آغاز و به مراکز عمل‌آوری تحویل شد که پس از فرآوری و بسته بندی به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی گفت: عمده بازار هدف میگوی پرورشی شهرستان گناوه، کشورهای حوزه خلیج فارس و چندین کشور اروپایی است.

ملایی بیان کرد: پرورش میگو در این شهرستان علاوه بر ارزآوری و جایگاه خاص در تولید استان بوشهر و کشور، زمینه ایجاد اشتغال ۶۰۲ نفر را فراهم کرده‌ است.

رئیس شیلات گناوه یادآورشد: پرورش دهندگان در مزارع میگوی این شهرستان براساس شیوه‌نامه‌های تعیین شده اقدام به ذخیره‌سازی می‌کنند و زیرنظر این اداره و دامپزشکی بصورت مستمر بازدیدهای فنی و بهداشتی می‌شوند.

تولید میگوی پرورشی در شهرستان گناوه از اردیبهشت با ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورش میگو آغاز و در هفته جاری پایان یافت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر