جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:
کد خبر: ۱۲۸۸۸۷
سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۷۰۰ نفر از طلاب حوزه های علمیه در قالب های مختلف با این اداره کل همکاری می کنند که ۱۵۰ نفر از آنها استخدام شده اند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، علی موحدی بعد از ظهر دوشنبه در نشست با معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: بر اساس سند تحول بنیادین، رویکرد آموزش و پرروش تبدیل شدن به یک ساختار تربیتی و فرهنگی است .

وی افزود: بر اساس این سند، می توانیم با استفاده از توان تخصصی حوزه های علمیه، زمینه تربیت دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی در مدارس مهیا کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: روحانیون می توانند زمینه آشنایی بیشتر دانش آموزان با مسائل دینی و اعتقادی را فراهم و در اجرای فعالیت های فرهنگی یار و یاور مدیران مدارس شوند.

موحدی گفت: هم اکنون ۷۰۰ نفر از طلاب حوزه های علمیه در قالب های مختلف با آموزش و پرورش استان بوشهر همکاری می کنند که ۱۵۰ نفر از آنها مطابق ماده ۲۸ استخدام شده اند.

وی ادامه داد: پاسخ به سوالات دانش آموزان در حوزه های مختلف معارف و ارائه مشاوره های دینی بخشی از کارکرد روحانیون در مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از طرح سرباز طلبه به عنوان یکی از طرح‌های بسیار موفق در آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: آشنایی آسان دانش آموزان به احکام دینی یکی از مهمترین موفقیت های این طرح به شمار می رود.

موحدی یادآور شد: بررسی های کارشناسان آموزش و پرورش نشان می دهد که به دلیل گذراندن دوره های تخصصی شیوه های آموزش معارف توسط طلاب در حوزه های علمیه، این افراد دارای تبحر خاصی برای انتقال مفاهیم دینی به دانش آموزان در مدارس هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر