جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۹۱۲
چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

فکرشهر: سرپرست اداره کل دامپزشکی استان بوشهر از صادرات ۲۵ هزار تن آبزیان از استان بوشهر با نظارت کامل بهداشتی طی آبان‌ماه امسال خبر داد.

به گزارش فکرشهر، مهدی تنگستانی مکان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی آبان‌ماه امسال اکیپ‌های بازرسی دامپزشکی ۱۷ هزار و ۳۷۷ مورد بازدید بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی داشته‌اند.

وی با اشاره به عملکرد دامپزشکی در عرصه صادرات آبزیان از استان بوشهر خاطرنشان کرد: نمونه برداری و انجام آزمایش‌های لازم و صدور گواهی به کشورهای مقصد از جمله اقدامات برای صادرات است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان بوشهر افزود: طی آبان‌ماه امسال نمونه‌برداری و آزمایش‌ها برای صادرات ۲۵ هزار تن انواع آبزیان به مقصد کشورهای امارات، چین، قطر، روسیه، ترکیه، تایلند، تایوان، انگلیس و ارمنستان انجام شد.

وی از نظارت بر برداشت میگو پرورشی تازه و صدور گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای خبر داد و اضافه کرد: طی مدت مذکور این نظارت‌ها بر بیش از سه هزار و ۸۳۸ تن میگو در مبدا انجام شده است.

واکسیناسیون ۲۰۰ هزار دام

تنگستانی مکان واکسیناسیون دام بومی و صنعتی بر علیه بیماری‌ها را از دیگر برنامه‌های دامپزشکی عنوان کرد و افزود: بیش از ۱۳۵ هزار رأس علیه بیماری‌های استراتژیک و بیش از ۷۱ هزار رأس دام علیه بیماری‌های غیر استراتژیک واکسینه شدند.

وی با اشاره نظارت بر کشتار طیور و تأمین گوشت سفید استان بوشهر تصریح کرد: نظارت بر کشتار بیش از ۹۷۰ هزار قطعه طیور صنعتی صورت گرفته است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: طی آبان‌ماه امسال نظارت بر کشتار دام و تأمین گوشت قرمز بهداشتی به تعداد بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ رأس دام کشتاری سبک و سنگین انجام شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر