سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۹۲۱
چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

فکرشهر: سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: طرح راهداری زمستانی از نیمه آذر ماه با هدف ایجاد ایمنی در جاده ها و ارائه خدمات مناسب به مسافران با ظرفیت ۳۰۰ نفر در قالب ۳۴ گروه در این استان آغاز شده است.

به گزارش فکرشهر، حمید رضا حیدری روزچهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این تیم‌ها در ۱۶ راهداری و هفت راهدارخانه، گلوگاه‌ها و مناطق حیاتی راه‌های استان بوشهر برای ارائه خدمات مناسب و استفاده از امکانات، ظرفیت و قابلیت مرکز مدیریت راه‌های استان مستقر هستند.

وی ادامه داد: همچنین ۲۲۰ دستگاه ماشین آلات راهداری نیز در محورهای ارتباطی استان بوشهر مستقر می‌شوند.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: ارائه خدمات، ارتقای توانمندی و حفظ آمادگی نیروهای راهداری، مراقبت از راه‌ها، ابنیه و تاسیسات موجود در محورهای ارتباطی از هدف‌های اجرای طرح راهداری زمستانی است.

وی گفت: بخشی از لجستیک سنگین راهداری در مناطق کوهستانی استان از جمله محور دالکی - کنارتخته، اهرم - فراشبند و جم - عسلویه برای بازگشایی مسیر در حوادث احتمالی همچون ریزش کوه مستقر می‌شوند.

حیدری ادامه داد: لایروبی رودخانه‌ها و دهانه پل‌ها برای هموارسازی مسیر سیلاب‌ها و عبور ایمن و کم خطر آب‌های سطحی از عرض محورهای ارتباطی انجام گرفته است.

همه راه‌های استان بوشهر باز است

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: شدت بارندگی‌های روز گذشته باعث ریزش جزیی کوه در محورهای دالکی - کنارتخته و برازجان - تنگ ارم شد که با تلاش نیروهای راهداری ریزش برداری انجام و در زمان حاضر همه محورهای ارتباطی این استان باز است.

حیدری افزود: با توجه به پیش بینی‌های انجام شده در زمینه احتمال وقوع بارندگی در بخش جنوبی استان بوشهر از امروز نیروهای راهداری در محور جم - سیراف و اهرم - فراشبند مستقر هستند که در صورت هرگونه ریزش کوه، ریزش برداری کنند.

وی بیان کرد: هرچند در زمان حاضر همه محورهای ارتباطی استان بوشهر باز و رفت و آمد در جریان است اما از کاربران جاده ای درخواست می شود تا پایان بارندگی از رفت و آمدهای غیر ضروری اجتناب کنند.

ترمیم جاده‌ها با ۱۲۰ تن آسفالت

سرپرست معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر یادآور شد: همچنین امسال برای ترمیم، لکه گیری، پرکردن چاله‌ها و ترک‌های آسفالت جاده‌ها و راه‌های مختلف نیز امسال ۱۲۰ تن آسفالت سرد کیسه ‌ای خریداری شده است.

حیدری ادامه داد: این آسفالت در بسته بندی‌های ۲۰ کیلوگرمی قرار دارد و با ارسال به اداره‌های شهرستان برحسب نیاز در فصل‌های سرد نسبت به لکه گیری محورهای شریانی استفاده می‌شود.

وی اظهار کرد: از آنجایی‌که امکان جابه جایی آسفالت سرد در مسافت‌های طولانی وجود دارد و نیازی به گرم کردن برای استفاده ندارد بهترین انتخاب برای ترمیم، لکه‌گیری، پر کردن چاله‌ها و ترک‌های آسفالت جاده‌ها و راه‌ها است.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر یادآور شد: بهسازی و ارتقا سطح کیفی رویه آسفالت محورهای مواصلاتی استان علاوه بر روان سازی تردد خودروها، نقشی مهم در ایمنی تردد و رضایتمندی کاربران جاده‌ای دارد.

حیدری با بیان اینکه راه‌های ارتباطی به عنوان سرمایه عظیم ملی به شمار می‌رود افزود: بهسازی راه‌ها و نصب علایم ایمنی مستلزم اعتبارات و بودجه های هنگفتی هستند، بر این اساس از کاربران جاده‌ای می‌خواهیم تا در حفظ و نگهداری راه‌ها با این مجموعه همکاری لازم داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر