سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۰۲۳
پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۳

فکرشهر: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر یک موضوع تکذیب‌‌شده علیه ایران را تکرار کرد.

به گزارش فکرششهر از تسنیم، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بار دیگر ادعاهای تکذیب‌شده مبنی بر اینکه ایران در بحبوحه جنگ اوکراین اقدام به ارسال پهپاد برای روسیه کرده و قصد ارسال موشک برای این کشور دارد را تکرار کرد.

او در نشست خبری روزانه درباره ادعاها مبنی بر اینکه قصد ارسال موشک به روسیه دارد گفت: «این نگرانی‌ای است که ما در تابستان سال جاری به صورت خیلی علنی آن را ابراز کرده‌ایم. این نگرانی‌ای است که در قالب تأمین پهپادهای مرگبار به روسیه محقق شده است.»

وی اضافه کرد: «ما نگرانی‌هایمان را ابراز کرده‌ایم که روسیه ممکن است برای فناوری موشک‌های بالیستیک از ایران کمک بخواهد. نگرانی‌هایمان را گفته‌ایم که همکاری‌های میان ایران و روسیه می‌تواند به عرصه‌های دیگر شامل تبادل دانش و تخصص در زمینه سرکوب معترضان مسالمت‌آمیز تسری پیدا کند.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در ادامه اضافه کرد: «اینها مواردی هستند که ما درباره آنها نگران هستیم. ما به صراحت درباره این شراکت صحبت کرده‌ایم و این کار را به این دلیل انجام داده‌ایم، چون این موضوع نه فقط برای منطقه بلکه باید برای کل جامعه جهانی محل نگرانی باشد.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر