پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۰۴۲
پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۰

فکرشهر: سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: در سامانه بارشی اخیر ۴۳ درصد سازه‌های آبخیزداری این استان آبگیری و حجم تقریبی استحصال آب به میزان ۱۹ میلیون مترمکعب انجام شد.

به گزارش فکرشهر، غلامحسین گرشاسبی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براین اساس از ۸۶۲ سازه آبخیزداری موجود در استان بوشهر که در هر بارش امکان آبگیری ۳۵ میلیون مترمکعب آب دارند، ۳۷۶ سازه آبگیری شده اند.

وی ادامه داد: سازه‌های آبخیزداری موجود در استان بوشهر افزون بر نگهداری آب با وجود شدت بارش‌ها نقشی مهم در کاهش سرعت جریان آب و جلوگیری از سیلاب در پایین دست داشتند به نحوی که در سامانه بارشی اخیر گزارشی از سیلاب در هیچ نقطه ای از این استان گزارش نشده است.

گرشاسبی اظهار کرد: بیشتر بارش‌ها مربوط به شهرستان‌های دیلم، گناوه، بوشهر، دشتستان، تنگستان و بخشی از دشتی بوده است.

سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اظهار کرد: یکی از هدف‌های ایجاد طرح‌های آبخیزداری آزاد شدن آب به مرور است اما برخی دریچه‌های خروجی سدها را می‌بندند؛ با توجه به اینکه این کار موجب انباشت رسوب و کاهش عمر مفید سدها می‌شود، انتظار می‌رود این کار را انجام ندهند.

گرشاسبی گفت: امسال ۸۴ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در نظر گرفته شده که برای اجرای ۹ طرح هزینه می‌شود.

براساس گزارش اداره کل هواشناسی استان بوشهر سامانه بارشی از روز یکشنبه ۱۳ آذر وارد این استان شد که تا ۱۶ آذرماه ادامه داشت و تمام مناطق شمالی، مرکزی و جنوبی استان را تحت تاثیر قرار داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر