جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس ایمنی بنادر و دریانوردی استان بوشهر:
کد خبر: ۱۲۹۰۴۹
پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳

فکرشهر: رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در دو عملیات نجات خدمه،۲ شناور تجاری مسیر دبی- گناوه از خطر قطعی غرق و مرگ در آب‌های خلیج فارس نجات یافتند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت خسروی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار داشت: ۶ سرنشین شناور تجاری مسیر دبی- گناوه از خطر قطعی غرق و مرگ در آب‌های خلیج فارس نجات یافتند.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: با اعلام اضطرار یک فروند موتور لنج باری در ساعت ۱۳، شناور ناجی ۲۰ اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به موقعیت اعزام شد و در ساعت ۱۵ به موقعیت رسیده و نفرات را از درون جان‌پناه نجات داد.

وی بیان کرد: آخرین وضعیت موتور لنج نیز به‌صورت نیمه غرق گزارش شده است.

خسروی یادآور شد: به لحاظ شرایط جوی، چنانچه شناور ناجی چند دقیقه دیرتر به موقعیت می‌رسید به طور یقین سانحه، منجر به فوت سرنشینان شناور تجاری مسیر دبی – گناوه می‌شد.

عملیات دوم و نجات ۶ سرنشین لنج تجاری مسیر دبی – گناوه

وی همچنین گفت: در عملیات دیگر نیز، موتور لنج باری در محدوده مطاف ساعت ۰۶ صبح پنج شنبه غرق شد که هر ۶ نفر خدمه موتور لنج توسط لنج صیادی از درون قایق‌نجات بادی (لایف رافت) نجات داده شدند.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: شناور ناجی ۱۸ که ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه به سوی موقعیت اعزام شده بود، در ساعت ۱۴ اعلام کرد نجات‌یافتگان را تحویل گرفته و به بندر عامری رسانده است.

خسروی یادآور شد: این شناور تجاری با ۶ سرنشین و حامل بار تجاری از مبدا گناوه به دلیل آب گرفتگی در محدوده مطاف غرق شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر