جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
بعد از پرسپولیس برازجان و شاهین بوشهر؛
فکرشهر: شهرستان دشتی در شرایطی امتیاز تیم فوتبال دسته دومی اش را از دست داد که سال گذشته هم تیم والیبال دلیران دشتی پس از صعود به لیگ برتر مورد بی مهری مسئولان استان بوشهر قرار گرفت و امتیاز آن به...
کد خبر: ۱۳۱۶۶
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰

فکرشهر: حتی 20 روز فرصت اضافه پس از امضای قرارداد هم نتوانست جلوی خروج امتیاز تیم فوتبال ایرانجوان خورموج از استان را بگیرد؛ شاید مسئولان بوشهر و دشتی تصور می کردند امسال هم ماجرای فروش امتیاز در حد تهدید می ماند و دوباره روز از نو و روزی از نو تکرار می شود، ولی این بار تهدید جدی شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، بعد از ظهر دوشنبه با حضور نماینده خریداران تیم دسته دومی ایرانجوان خورموج در هیات فوتبال استان، واگذاری امتیاز آن قطعی شد، آن هم در قبال 460 میلیون تومان.

\n\n

این اتفاق پس از مهلت 20 روزه ای رخ داد که از قرارداد اولیه باشگاه "بادران گستران تهران" با مالک تیم خورموجی می گذشت، ولی وقتی واکنشی در مسئولان استان به دنبال نداشت، دو طرف بیش از این معطل نمانده و توافق شان را قطعی کردند.

\n\n

http://media.mehrnews.com/d/2015/04/29/3/1675449.jpg?ts=1437391973443

\n\n

ایرانجوان خورموج که طی سه سال و با ترکیبی بومی از قهرمانی لیگ استان به مسابقات دسته دوم فوتبال کشور رسید و بازی های خانگی اش خصوصا طی بازی های آخر مملو از تماشاگر بود، فصل گذشته در کورس صعود به لیگ آزادگان هم قرار داشت، اما به گفته مالک آن، 500 میلیون تومان بدهی انباشته و قرار داشتن خانه اش در رهن بانک، دیگر مجال ادامه کار را از آنها گرفت و زمانی که خبری از حمایت مسئولان نشد، قید تیمداری  را زدند، آن هم پس از حدود پنج دهه فعالیت.

\n\n

غلام منفرد با بیان اینکه برای واگذاری باشگاه علیرغم توافقات قبلی، ۲۰ روز دیگر نیز صبر کردیم تا شاید مسئولان استان کمک کنند ولی وعده ها عملی نشد، خاطرنشان کرد: نشست‌هایی را با مسئولان دشتی، معاون عمرانی استاندار، نماینده شهرستان در مجلس و همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار کردیم ولی نتیجه‌بخش نبود و امتیاز باشگاه واگذار شد.

\n\n

مالک باشگاه ایرانجوان خورموج با بیان اینکه سال‌های بسیار زیادی را برای فعالیت باشگاه ایرانجوان و رسیدن به لیگ کشور تلاش کردیم، ادامه داد: جا دارد از هواداران نیز تقدیر کنیم که در سرما و گرما ما را تنها نگذاشتند.

\n\n

قائم مقام باشگاه بادران گستران تهران که امتیاز باشگاه ایرانجوان خورموج را خریداری کرده است، گفت: استان بوشهر نیز تلاش داشت تا این باشگاه در استان نگه دارند ولی در نهایت مالکان باشگاه امتیاز این تیم را واگذار کردند.

\n\n

قربانیان اضافه کرد: از همه ظرفیت‌ها برای حضور پرقدرت تیم بادران گستران تهران برای صعود به مسابقات لیگ دسته اول کشور استفاده خواهیم کرد.

\n\n

دشتی پس از والیبال، فوتبالش را هم از دست داد

\n\n

شهرستان دشتی در شرایطی امتیاز تیم فوتبال دسته دومی اش را از دست داد که سال گذشته هم تیم والیبال دلیران دشتی پس از صعود به لیگ برتر مورد بی مهری مسئولان استان بوشهر قرار گرفت و امتیاز آن به شمال کشور واگذار شد.

\n\n

اتفاقی که سرخوردگی یشتر ورزشکاران دشتی را به دنبال خواهد داشت و فرصت های محدودی که در این شهرستان برای تفریح و نشاط جوانان وجود داشت را ازبین برد.

\n\n

اگرچه نمی توان منکر برخی اشکالات مدیریتی در باشگاه ایرانجوان خورموج شد، ولی واقعیت آن است که مالکان آن هرچه در چنته داشته اند طی فصل های گذشته هزینه کرده اند و دیگر تاب افزودن بدهی ها را نداشتند، از این رو ضرورت داشت مدیریت استان با راهکاری مناسب مانع از بروز این اتفاق تلخ می شد تا اهالی دشتی پس از ماجرای تیم والیبال شان که جوانمرگ شد، بار دیگر شاهد واگذاری امتیاز یک تیم دیگرشان نباشد؛ اما متاسفانه مدیریت استان یا در این خصوص سهمی برای خودش متصور نیست یا آنکه توان متصل کردن ورزش استان به منابع درآمدی بوشهر را ندارد.

\n\n

آنچه برای تیم خورموج رخ داد، سال های نه چندان دور برای پرسپولیس برازجان و شاهین بوشهر هم تکرار شده بود، ضمن آنکه بیم آن می رود همین سرنوشت در انتظار تیم های ریشه دار دیگری نظیر ایرانجوان بوشهر، پرسپولیس گناوه و کارگر بنه گز هم باشد تا به راحتی هرچه تمام تر، ریشه فعالیت حرفه ای در رشته فوتبال در بوشهر بسوزد.

\n\n

در پایان گزارش خلیج فارس آمده است: باید دید پس از نابود شدن تیم ایرانجوان خورموج، آیا استاندار بوشهر به وعده های ماه پیش خود درباره کمک به تیم های فوتبال استان در مسابقات کشوری عمل می کند یا آنکه باید منتظر دومینوی فروش یا نابودی تیم های ورزشی استان باشیم؟

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر