سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استانداربوشهر گفت: این استان درحوزه آبزی پروری دارای جایگاه مهم و ویژه ای است و دراین ارتباط خوشه هایی تعریف و اجرایی می شود.\n\nبه گزارش فکرشهر، روابط عمومی استانداری بوشهر روز چهارشنبه به نقل از مصطفی سالاری در کمیته اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری استان بوشهر افزود: این استان ساحلی درحوزه پرورش میگو و ماهی دارای جایگاه بالایی است که باید زنجیره آن کامل شود.
کد خبر: ۱۳۱۷۷
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵

فکرشهر: استانداربوشهر گفت: این استان درحوزه آبزی پروری دارای جایگاه مهم و ویژه ای است و دراین ارتباط خوشه هایی تعریف و اجرایی می شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی استانداری بوشهر روز چهارشنبه به نقل از مصطفی سالاری در کمیته اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری استان بوشهر افزود: این استان ساحلی درحوزه پرورش میگو و ماهی دارای جایگاه بالایی است که باید زنجیره آن کامل شود.

\n\n

وی با اشاره به نقش مهم شرکت های دانش بنیان در تولید ریزمغذی های آبزی اضافه کرد: تولید جلبک دریایی، ریزجلبک ها، خوراک ماهی های پرورشی و میگو از مهم ترین تولیدات دانش بنیان دریایی دراستان بوشهر است که در قالب خوشه هایی تعریف و اجرایی می شود.

\n\n

سالاری بیان کرد: برای تولید این محصولات آبزی زمین های مورد نیاز برای تولید کنندگان تامین و زیرساخت های آن در حوزه برق و آب مهیا شده است.

\n\n

وی، با بیان این که سرمایه گذاری در حوزه محصولات آبزی با هزینه پایینی انجام می شود ادامه داد: با توجه به فراهم بودن زیرساخت های تولید این محصولات دراستان بوشهر هزینه سرمایه گذاری نسبت به دیگر نقاط ساحلی کشور بسیار پایین است.

\n\n

استانداربوشهر بر تشکیل کارگروه تخصصی ویژه طرح های تولید محصولات آبزی دانش بنیان تاکید و اظهارکرد: در بسیاری از نقاط این استان زیرساخت ها فراهم است که این طرح ها درکنار اراضی پرورش میگو اجرا می شود.

\n\n

سالاری با اشاره به نقش مهم و موثر منطقه ویژه علم وفناوری استان بوشهر درتوسعه طرح های دانش بنیان افزود: طرح های دانش بنیان دریایی درمنطقه ویژه علم و فناوری شکل علمی می گیرد که این طرح ها با زنجیره کامل درعرصه تولید فعالیت می کند.

\n\n

 

\n\n

منطقه ویژه علم و فناوری بوشهر بستر مناسب ارتباط صنعت و دانشگاه است

\n\n

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری بوشهر گفت: اصلی ترین هدف تشکیل منطقه ویژه علم و فناوری، رسیدن از ایده به ثروت و افزایش سهم شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کشور است.

\n\n

سعید زرین فر افزود: منطقه ویژه علم و فناوری یک بستر سازمان یافته برای ارتباط بین صنعت و دانشگاه است که با تسهیلات قانونی خود از شرکت های دانش بنیان و صنایع فناوری محور حمایت می کند.

\n\n

وی با بیان این که توانمندی های صنعتی، فناوری و علمی اجرایی می شود ادامه داد: استان بوشهر از توانمندی های صنعتی، فناوری، علمی و خلاق ویژه ای برخوردار است که شرایط رشد و توسعه مناطق ویژه علم و فناوری را فراهم می کند.

\n\n

زرین فر بیان کرد: کریدورهای علم و فناوری درمناطق ویژه علم و فناوری از زیرساخت های توسعه اقتصاد دانش محور هستند.

\n\n

وی اضافه کرد: منطقه ویژه علم و فناوری مجموعه ای متمرکز از دانشگاه ها، پارک های فناوری، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، شرکت های با فناوری برتر، سرمایه های مخاطره پذیر، امکانات و زیرساخت های فیزیکی و نهادی و سرمایه انسانی است که دریک فضای جغرافیایی و در یک منطقه اقتصادی با مدیریت متمرکز و ساختار حقوقی خاص تشکیل و به تولید محصولات و خدمات دانش محور می پردازد.

\n\n

زرین فر گفت: منطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس می تواند نقش بی همتایی را درخلق دانایی، رشد و توسعه اقتصادی استان بوشهر ایفا کند.

\n\n

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر بیان کرد: برای آغاز فعالیت منطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس مجموعه آموزش و پژوهش استانداری بوشهر گام های پیش برنده خوبی برداشته اند که امیدواریم این امر مستمر و با برنامه ریزی ادامه یابد.

\n\n

وی افزود: امیدواریم با ایجاد این منطقه ویژه که تمامی بخش های علمی و فناوری استان در آن حضور دارند، همه برنامه های علمی و فناوری استان با هماهنگی و راهبری این مجموعه صورت گیرد.

\n\n

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری بوشهر گفت: از دید عملکردی منطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس به شیوه ای هدفمند به پرورش و فربه کردن دانایی پرداخته و درخلق اشتغال، رشد پرشتاب در درآمد جامعه و خلق ثروت، افزایش کیفیت زندگی شهروندان، فراهم آوردن دسترسی مؤثر به زیرساخت های حمل و نقل، طراحی شهری و معماری پیوند دهنده فناوری های نوین کمک شایانی خواهد کرد.

\n\n

جهانگیر شاهینی افزود: درنخستین جلسه منطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس سه دستور جلسه برای معرفی، شرح اقدامات انجام گرفته و بحث و بررسی شاخه فناوری زیست دریایی و جلبک در این هیات صورت گرفت. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر