پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار حوادث
مطالب بیشتر
فکرشهر: سازمان های بهداشتی مصر دوشنبه اعلام کردند گرمای حدود 47 درجه ای همراه با رطوبت بالا فقط در روز یکشنبه جان 21 نفر را در این کشور گرفت.\n\nبه گزارش فکرشهر به نقل از خبر گذاری صدا و سیما، براساس بیانیه وزارت بهداشت مصر، افراد جان باخته از جمله هفت زن ، همگی بیش از 60 سال داشتند.\n\n15 تن از این افراد براثر گرما در قاهره جان خود را از دست دادند.70  نفر نیز فقط در روز یکشنبه براثر گرمازدگی بستری شدند.\n\nاین گرمای شدید در کشوری که در آن تابستان های سوزانی دارد استثنایی محسوب می شود زیرا معمولا این گرما با میزان رطوبت پایین همراه است.
کد خبر: ۱۳۶۹۰
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۵

فکرشهر: سازمان های بهداشتی مصر دوشنبه اعلام کردند گرمای حدود 47 درجه ای همراه با رطوبت بالا فقط در روز یکشنبه جان 21 نفر را در این کشور گرفت.

\n\n

به گزارش فکرشهر به نقل از خبر گذاری صدا و سیما، براساس بیانیه وزارت بهداشت مصر، افراد جان باخته از جمله هفت زن ، همگی بیش از 60 سال داشتند.

\n\n

15 تن از این افراد براثر گرما در قاهره جان خود را از دست دادند.70  نفر نیز فقط در روز یکشنبه براثر گرمازدگی بستری شدند.

\n\n

این گرمای شدید در کشوری که در آن تابستان های سوزانی دارد استثنایی محسوب می شود زیرا معمولا این گرما با میزان رطوبت پایین همراه است.

\n\n

وحید سودی که ریاست بخش بررسی های سازمان هواشناسایی مصر را برعهده دارد گفت :« دمای هوا اکنون چهار تا پنج درجه سیلیسیوس از مقیاس معمول فصلی بالاتر است اما رطوبت هوا در این ماه بسیار بالا است.»

\n\n

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، عبدالغفور سخنگوی وزارت بهداشت مصر در مصاحبه ای با این خبرگزاری گفت دمای هوا در مقایسه با سال های قبل افزایش یافته است.

\n\n

 وی افزود مشکل این است که میزان رطوبت بسیار از حد عادی بالاتر است و این مسئله گرمای هوا را خطرناک می کند.

\n\n

سودی توضیح داد دمای هوا یکشنبه به رقم کم سابقه 38 درجه سانتیگراد در سایه رسید اما درجه حرارت در آفتاب یا در مکان های بسته و فاقد تهویه مناسب 47 درجه سانتیگراد یا بیشتر ‌بود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر