پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: با آغاز پخش جهانی فیلم محمد رسول الله (ص)، ساخته مجید مجیدی، شیخ عبدالعزیز آل شیخ، مفتی اعظم عربستان سعودی در موضعی عجیب و پرخاشگرانه آن را فیلمی "مجوسی" خوانده که ساخت آن به ادعای او "دشمنی با اسلام" است.\n\nبه گزارش فکرشهر از خبرگزاری های داخلی، شیخ عبدالعزیز آل شیخ که بالاترین مقام مذهبی عربستان سعودی است در گفت و گو با روزنامه الحیات ادعا کرده است که این فیلم تصویری غیرواقعی از پیامبر اسلام نشان می دهد که مایه استهزا و کاستن از قدر و جایگاه است بنابراین ساختن این فیلم به معنی سیاهنمایی دین اسلام است.
کد خبر: ۱۴۳۰۴
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸

فکرشهر: با آغاز پخش جهانی فیلم محمد رسول الله (ص)، ساخته مجید مجیدی، شیخ عبدالعزیز آل شیخ، مفتی اعظم عربستان سعودی در موضعی عجیب و پرخاشگرانه آن را فیلمی "مجوسی" خوانده که ساخت آن به ادعای او "دشمنی با اسلام" است.

\n\n

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری های داخلی، شیخ عبدالعزیز آل شیخ که بالاترین مقام مذهبی عربستان سعودی است در گفت و گو با روزنامه الحیات ادعا کرده است که این فیلم تصویری غیرواقعی از پیامبر اسلام نشان می دهد که مایه استهزا و کاستن از قدر و جایگاه است بنابراین ساختن این فیلم به معنی سیاهنمایی دین اسلام است.

\n\n

به گزارش بی بی سی، مفتی اعظم عربستان سعودی گفته کسانی که این فیلم را ساخته اند مفسدینی اند که اساس کارشان بر دروغ است.

\n\n

هفته گذشته نیز دانشگاه الازهر در مصر که بالاترین مرجع دینی در این کشور است، فیلم محمد رسول الله (ص) ساخته مجید مجیدی را محکوم کرده بود و خواهان ممنوعیت نمایش آن شده بود.

\n\n

دلیل مخالفت الازهر، نمایش پیامبر اسلام (ص) در آن است. البته در این فیلم هیچ تصویری از چهره پیامبر نشان داده نمی‌شود و تنها در نماهایی سایه‌ای از  ایشان یا پیکرشان پشت به دوربین دیده می‌شود. در عین حال اینکه صدای شخصیت پیامبر در این فیلم شنیده می‌شود مورد انتقاد الازهر است.

\n\n

مشاور رئیس الازهر به خبرگزاری فرانسه گفت: "ممکن است بازیگری که این نقش را بازی کرده بعدا نقش یک جنایتکار را بازی کند و به این ترتیب این شخصیت در ذهن تماشاچیان مرتبط با جنایتکاری تداعی شود."

\n\n

در همین حال یک آکادمی مذهبی اهل سنت در هندوستان از فیلم «محمد رسول الله» انتقاد کرد و خواستار ممنوعیت آن و برخورد با آهنگساز هندی فیلم، شد.

\n\n

به گزارش ایندین اکسپرس، مرکز «آکادمی امام احمد رضا» در هند با نامیدن این فیلم به عنوان توهینی به دین اسلام، خواستار تحریم آن شد. رییس این آکادمی با نوشتن نامه‌ای از مقامات داخلی خواستار انجام عمل قانونی در برابر ای آر رحمان سازنده موسیقی فیلم هم شد.

\n\n

فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص)، تازه‌ترین ساخته مجید مجیدی، کارگردان کشورمان به عنوان فیلم آغازگر سی و نهمین دوره جشنواره فیلم مونترال در اوت امسال برای نخستین بار در جهان به نمایش درآمد.

\n\n

ویتوریو استورارو، فیلمبردار ایتالیایی و برنده سه جایزه اسکار، فیلمبرداری، روبرتو پرپینیانی، تدوین و مایکل اکانر، طراح لباس بریتانیایی، طراحی لباس بازیگران این فیلم را برعهده داشته اند.

\n\n

سامی یوسف خواننده جوان ایرانی ـ  انگلیسی ترانه تیتراژ فیلم را خوانده و الله رکها رحمان آهنگساز هندی که به خاطر فیلم "میلیونر زاغه نشین" دو جایزه اسکار را از آن خود کرده بود نیز موسیقی آن را ساخته است.

\n\n

فیلم "محمد رسول الله (ص)" که از روی فیلمنامه‌ مشترک مجید مجیدی، کامبوزیا پرتوی و حمید امجد ساخته شده وقایع پیش از تولد پیامبر اسلام تا ۱۲ سالگی او را روایت می‌کند و بخش نخست از سه‌گانه‌ای است که بناست در آن زندگی پیامبر اسلام را به تصویر کشیده شود.

\n\n

در همین حال تهیه کننده فیلم اعلام کرده است که  فروش  «محمد رسول الله(ص)» تاکنون به بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان رسیده است.

\n\n

محمد رضا صابری مدیر عامل شرکت نور تابان و تهیه کننده و پخش کننده فیلم سینمایی  «محمد رسول الله (ص)» با اعلام این مطلب افزود: «به برکت اکران فیلم «محمد رسول الله(ص)» و توسط بنیاد مستضعفان طرح تجهیز مجتمع های فرهنگی  و تبدیل آنها به سینماها رو به پایان است و تا اواخر هفته آینده بسیاری از شهرهای که فاقد سالن سینما هستند به چرخه اکران می پیوندند.»

\n\n

وی ادامه داد: «تاکنون  شهرهای همچون ساوه، لار، ساوجبلاغ، بافت، تفت، شهرضا، اسفراین به چرخه اکران پیوستند و سایر شهرها نیز در ادامه این طرح به این چرخه می پیوندند.»

\n\n

صابری افزود: «هم اکنون فیلم «محمد رسول الله(ص)» در 85 سینما در شهرستانها و 41 سینما درتهران به نمایش در آمده است.»

\n\n

فروش فیلم روز سه شنبه 10 شهریور در تهران 146 میلیون تومان و در شهرستانها 135 میلیون تومان بوده است و فروش این فیلم  در مجموع تاکنون بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر