جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار علم و فناوری
فکرشهر: دانشمندان استرالیایی در یک عمل جراحی معجزه‌آسا، توانستند سر پسر بچه 16 ماهه‌ای را که بر اثر تصادف از داخل قطع شده بود، مجددا به گردنش پیوند بزنند.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایسنا، این پسر بچه که جکسون تیلور نام دارد، در روز 24 شهریور در زمان سفر به همراه مادر و خواهرش با یک خودروی دیگر تصادف کرد و شدت تصادف به حدی بوده که باعث جدا شدن سر وی از گردنش و پارگی داخلی شده است.\n\nجکسون به یک بیمارستان در بریزبن منتقل شد که در آن پزشکان مجرب طی یک عمل جراحی شش ساعته با استفاده از سیم و یک تکه از دنده او موفق به پیوند مجدد مهره‌های گردن این کودک شدند.
کد خبر: ۱۵۴۷۵
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴

فکرشهر: دانشمندان استرالیایی در یک عمل جراحی معجزه‌آسا، توانستند سر پسر بچه 16 ماهه‌ای را که بر اثر تصادف از داخل قطع شده بود، مجددا به گردنش پیوند بزنند.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایسنا، این پسر بچه که جکسون تیلور نام دارد، در روز 24 شهریور در زمان سفر به همراه مادر و خواهرش با یک خودروی دیگر تصادف کرد و شدت تصادف به حدی بوده که باعث جدا شدن سر وی از گردنش و پارگی داخلی شده است.

\n\n

جکسون به یک بیمارستان در بریزبن منتقل شد که در آن پزشکان مجرب طی یک عمل جراحی شش ساعته با استفاده از سیم و یک تکه از دنده او موفق به پیوند مجدد مهره‌های گردن این کودک شدند.

\n\n

1444209000441_000.jpg

\n\n

جف اسکین، جراح ستون فقرات معروف به "پدرخوانده عمل جراحی ستون فقرات استرالیا" که رهبری این عمل جراحی شامل اتصال یک دستگاه halo به جمجمه کودک و ثابت نگه داشتن او تا زمانی‌که مهره‌های گردن به طور کامل جوش بخورند، را به عهده داشت، اظهار کرد: بسیاری از کودکان در اثر آسیبی که در وهله اول می‌بینند، زنده نمی‌مانند و حتی اگر زنده مانده و احیا شوند نیز ممکن است هرگز نتوانند حرکت کنند و یا به صورت طبیعی نفس بکشند.

\n\n

وی افزود: وضعیت جکسون بدترین نوعی بود که تا به حال مشاهده کرده‌ام.

\n\n

جکسون بسیار خوش شانس بود که اعصاب حیاتی او دچار آسیب غیر قابل جبران و یا بر اثر نیروی حاصل از برخورد، قطع نشدند. به دلیل سن کم این نوزاد، بهبودی وی به سهولت انجام شد. بدن کودکان در سن، ظرفیت احیا بیشتری نسبت به بدن افراد مسن دارد. این کودک در حال حاضر برای نگه داشتن بدن خود در حالت ثابت باید تا هشت هفته ابزار مخصوصی را بپوشد و پس از آن می‌تواند به صورت طبیعی و سالم به زندگی خود ادامه دهد.

\n\n

والدین جکسون، جراحی و احیا پسرشان را چیزی شبیه به یک معجزه اعلام کردند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر