جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سایت نگهداری سگ‌های سطح شهر بوشهر در تنگک سوم با متراژی بیش از 1000 مترمربع راه‌اندازی شد.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری بوشهر، اخیراً در بوشهر برای مدیریت مشکل سگ‌های خیابانی و کاهش نگرانی‌های شهروندان، با صرف هزینه‌های قابل‌توجهی، سایت نگهداری سگ‌های سطح شهر بوشهر در تنگک سوم با متراژی بیش از یک‌هزار مترمربع راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۱۵۸۴۶
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

فکرشهر: سایت نگهداری سگ‌های سطح شهر بوشهر در تنگک سوم با متراژی بیش از 1000 مترمربع راه‌اندازی شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری بوشهر، اخیراً در بوشهر برای مدیریت مشکل سگ‌های خیابانی و کاهش نگرانی‌های شهروندان، با صرف هزینه‌های قابل‌توجهی، سایت نگهداری سگ‌های سطح شهر بوشهر در تنگک سوم با متراژی بیش از یک‌هزار مترمربع راه‌اندازی شده است.

\n\n

ازدیاد سگ‌ها در سطح محلات شهرها و رهاگردی آن‌ها در خیابان‌ها و معابر، ایجاد مشکلات متعدد برای شهروندان و متعاقب آن طرح شکایات بسیاری از وجود این وضعیت، یکی از مسائل و مشکلات رایج مدیریت شهرهای کشور است که شهرداری‌ها برای حل این مشکل راهکارهای مختلفی را به کار می‌گیرند. از راه‌حل‌‌های قدیمی می‌توان به اتلاف این حیوانات با اسلحه شکاری و طعمه‌گذاری غذاهای مسموم و از روش‌های جدید می‌توان به زنده‌گیری و نگهداری سگ‌ها در قفس‌های بزرگ اشاره کرد.

\n\n

واقعیت این است که هرکدام از این روش‌ها طرفداران خود را دارد، اما دستورالعمل‌هایی که توسط سازمان شهرداری‌ها ابلاغ‌شده است، تأکید بر زنده‌گیری، نگهداری و رهاسازی با نظارت دامپزشکان  دارد که هنوز این روش به دلیل هزینه‌های سنگینی که برای شهرداری‌ها دارد، نتوانسته به‌صورت کامل اجرایی شود، آن هم برای شهرداری‌هایی که مشکلات مالی متعددی برای اداره امور و تأمین هزینه‌های جاری خود دارند.

\n\n

شهرداری مرکز استان برای نگهداری از این سگ‌ها اقدام به تهیه غذای این حیوانات از رستوران‌ها، غذا فروشی‌ها و کشتارگاه بوشهر می‌کند.

\n\n

در همین حال، شهرداری بوشهر در حال رایزنی با تعدادی از سازمان‌های مردم‌نهاد بوشهر در زمینه قرنطینه و نگهداری این حیوانات است که انتظار می‌رود در آینده نزدیک با کمک سازمان‌های مردم‌نهاد، قرنطینه این حیوانات نیز در شهر بوشهر برپا شود.

\n\n

از سوی دیگر جلسات متعددی در رابطه با موضوع سگ‌های خیابانی در شورای اسلامی شهر و فرمانداری و شهرداری بندر بوشهر برگزار شده است که همه مدیران شهری در آن جلسات بر یک موضوع اتفاق‌نظر داشته‌اند و آن این‌که کشتن سگ‌های سطح شهر مطلقاً ممنوع است.

\n\n

پیگیری‌های شهرداری بوشهر باعث شده است که فرمانداری بوشهر نیز  به سایر شهرداری‌ها توصیه کند تا از اقدامات اخیر این شهرداری جهت حل این معضل شهری بهره‌برداری کنند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر