جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارشناس مسئول فنی و اجرایی سرشماری نفوس و مسکن سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: مرحله حضوری طرح آزمایشی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در بوشهر آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد.\n\nبه گزارش فکرشهر، مهرناز صفوی درگفت وگو با ایرنا افزود: هدف مرکز آمار ایران از اجرای آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن، کنترل و پایش تجهیزات و مراحل اجرا برای کسب آمادگی بهتر در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 است که در آبان ماه سال آینده اجرا می شود.
کد خبر: ۱۵۹۸۹
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰

فکرشهر: کارشناس مسئول فنی و اجرایی سرشماری نفوس و مسکن سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: مرحله حضوری طرح آزمایشی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در بوشهر آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد.
\n
\nبه گزارش فکرشهر، مهرناز صفوی درگفت وگو با ایرنا افزود: هدف مرکز آمار ایران از اجرای آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن، کنترل و پایش تجهیزات و مراحل اجرا برای کسب آمادگی بهتر در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 است که در آبان ماه سال آینده اجرا می شود.
\nوی اضافه کرد: طرح آزمایشی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 94 به دو شیوه اینترنتی با آدرس ( www.sarshomari94.ir) که از بیست و یکم مهر امسال آغاز شد و از امروز نیز مرحله حضوری به مدت یکماه برای ساکنان بخشی از محدوده شهر بوشهر در میدان امام (ره) اجرا می شود.
\nصفوی افزود: کسانی که در شیوه اینترنتی سرشماری شرکت کرده اند در پایان کد پیگیری به آنها داده می شود که پس از مراجعه مامور سرشماری به درب منزل آنها این کد را باید به مامور اعلام کنند تا نیازی به طرح سئوال و پاسخگویی مجدد نباشد.
\nوی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی ها یکهزار و 162خانوار در شهر بوشهر در حوزه آمارگیری آزمایشی نفوس و مسکن قرار می گیرند که افراد باید در هنگام مراجعه مامور کارت ملی و شناسنامه های خود را برای پاسخگویی به سئوال ها داشته باشند.
\nصفوی گفت: برای نخستین بار سرشماری به صورت الکترونیکی و با استفاده از تبلت انجام می شود و مامور سرشماری روزانه باید 40 خانوار را سرشماری کند.
\nوی یادآورشد: نخستین سرشماری عمومی نفوس مسکن درکشور مربوط به سال 1335 است که هر ده سال یکبار انجام می شد تا در سال 85 دولت تصمیم گرفت به دلیل تحولات جمعیتی فاصله زمانی بین سرشماری ها را به پنج سال یکبار کاهش دهد.
\nصفوی گفت: برهمین اساس در سال 90 هفتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کشور برگزار و در سال 95 نیز هشتمین مرحله اجرا می شود.
\nوی افزود: سرشماری عمومی نفوس و مسکن فقط شمارش جمعیت نیست بلکه سرشماری اطلاعات مهم درساختار جمعیت، مهاجرت، ویژگی های اجتماعی، آموزش و مسکن در اختیار تصمیم گیرندگان قرار می دهد.
\nکارشناس مسئول فنی و اجرایی سرشماری نفوس و مسکن سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: درشهر بوشهر در محدوده میدان امام ( میدان امام به سمت خیابان مطهری تا تقاطع خیابان آتش نشانی، میدان امام به سمت سه راه عاشوری تا تقاطع کوچه بوستان سه وشش، میدان امام به سمت خیابان امام تا تقاطع کوچه لاله) مورد آزمایش قرار می گیرند.
\nوی گفت: سرشماری کامل ترین و موثرترین شیوه برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز کشور است طوری که شناخت دقیقی از تعداد و ویژگی های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی افراد جامعه را فراهم می کند که در برنامه ریزی کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر