جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مرغ یکی از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم است که در سال‌های اخیر شاهد افزایش میزان تولید مرغ در سطح کشور هستیم و در استان بوشهر نیز تعداد مرغ‌داری‌ها افزایش یافته و شاهد رشد تولید مرغ در استان هستیم.\n\nهم‌اکنون در استان بوشهر ۲۱۸ واحد مرغ‌داری فعالیت دارند و سالانه بیش از ۳۰ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود که این میزان بیش از نیازها است و مرغ‌داری‌ها با همه ظرفیت کار نمی‌کنند.
کد خبر: ۱۶۷۱۸
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۱

فکرشهر: مرغ یکی از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم است که در سال‌های اخیر شاهد افزایش میزان تولید مرغ در سطح کشور هستیم و در استان بوشهر نیز تعداد مرغ‌داری‌ها افزایش یافته و شاهد رشد تولید مرغ در استان هستیم.

\n\n

هم‌اکنون در استان بوشهر ۲۱۸ واحد مرغ‌داری فعالیت دارند و سالانه بیش از ۳۰ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود که این میزان بیش از نیازها است و مرغ‌داری‌ها با همه ظرفیت کار نمی‌کنند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، ایجاد زمینه مناسب برای صادرات گوشت مرغ در استان و همچنین جلوگیری از واردات مرغ از دیگر نقاط به‌ویژه استان‌های هم‌جوار را می‌توان به عنوان مهمترین راهکارهای حمایت از مرغ‌داری‌های استان عنوان کرد.

\n\n

مرغ‌داری‌های استان بوشهر با مشکلاتی همچون کمبود نقدینگی و سرمایه در گردشگری دست و پنجه نرم می‌کنند که باید برای رفع این مشکلات اقدامات اساسی صورت بگیرد.

\n\n

مشکلاتی نیزدر زمینه تامین سوخت و انرژی مورد نیاز و به ویژه گازرسانی به مرغداری‌های استان وجود دارد که در سال‌های اخیر اقدامات زیادی برای این منظور صورت گرفته است ولی هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیاد است.

\n\n

افزایش تولید مرغ در استان بوشهر

\n\n

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: استان بوشهر یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ است که  ۲۱۸ واحد مرغ‌داری با ظرفیت ۱۰ میلیون قطعه در هر دوره در استان فعال هستند و این مرغداری‌ها پاسخگوی نیازهای استان هستند.

\n\n

عبدالمحمد عوض‌زاده در نشست کارگروه تنظیم بازار استان بوشهر با تاکید بر لزوم حمایت از واحدهای مرغداری استان بیان کرد: مرغ‌داری‌های استان بوشهر از تکنولوژی‌های نوین در تولید استفاده می‌کنند و این تکنولوژی‌ها به عنوان یک ظرفیت مهم محسوب می‌شوند.

\n\n

\n\n

وی به برخی از راهکارهای حمایت از مرغداری‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: در صورتی که مراکز پرمصرف در استان از تولیدات مرغ‌داری‌های استان بوشهر بهره‌برداری کنند ۸۰ درصد مشکلات واحدهای مرغداری استان کاهش می‌یابد.

\n\n

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه مرغ‌داران استان بوشهر بر اساس میزان درخواستی نسبت به تولید مرغ اقدام می‌کنند، اضافه کرد: ظرفیت تولید گوشت مرغ در استان ۴۱ هزار تن گوشت در سال است.

\n\n

وی اضافه کرد: سال گذشته ۲۸.۸ هزار تن مرغ در مرغداری‌های استان بوشهر تولید شد که امسال میزان تولید مرغ افزایش یافته و با برنامه‌ریزی صورت گرفته به ۳۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

\n\n

جلوگیری از واردات گوشت مرغ از استان‌های هم‌جوار

\n\n

مدیرعامل اتحادیه مرغ‌داران استان بوشهر نیز با بیان اینکه تنها ۸۰ درصد از ظرفیت مرغ‌داری‌های استان بوشهر در تولید قرار می‌گیرد، افزود: ۲۰ درصد از ظرفیت‌ها بلااستفاده مانده است که در صورت ایجاد شرایط مناسب می‌توان شاهد افزایش ظرفیت بود.

\n\n

وهیب حاجی‌دشتی اضافه کرد: باید تلاش شود که شرایط مناسبی برای صادرات گوشت مرغ استان بوشهر به کشورهای حاشیه خلیج فارس فراهم شود و این موضوع باعث افزایش ظرفیت تولید مرغ در استان می‌شود.

\n\n

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم برای حمایت از مرغداری‌های استان، جلوگیری از واردات گوشت مرغ از استان‌های هم‌جوار است که باعث خواهد شد تا مراکز بزرگ از مرغداری‌های داخل استان خرید کنند.

\n\n

مدیرعامل اتحادیه مرغ‌داران استان بوشهر با اشاره به اینکه برخی از مرغ‌داری‌های استان بوشهر با مشکل تامین سرمایه در گردش مواجه هستند، ادامه داد: باید زمینه مناسب برای تامین نقدینگی مرغداری‌های استان بوشهر فراهم شود.

\n\n

وی خواستار تلاش ویژه برای گازرسانی به همه واحدهای مرغداری‌ها دراستان بوشهر شد و گفت: یکی دیگر از مشکلات مرغ‌داری‌های استان توزیع نامناسب سوخت واحدهای مرغ‌داری است.

\n\n

لزوم استفاده صنایع از ظرفیت‌های استان

\n\n

صنایع بزرگی‌ در بخش‌های مختلف استان بوشهر وجود دارد که استفاده این صنایع از ظرفیت‌ها و تولیدات استان می‌تواند نقش بسیار مهمی در بهبود وضعیت تولیدکنندگان داخلی داشته باشد.

\n\n

سرمایه‌گذاری‌های بالایی در صنعت تولید گوشت مرغ در استان صورت گرفته است و این تولیدکنندگان امیدوارند که حمایت بیشتری از آنها در استان صورت بگیرد.

\n\n

امیدواریم نگاه صنایع استان برای تامین نیازها به داخل استان باشد.

\n\n

*مهر

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر