پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: خرمای بوشهر راهی بازار ترکیه شد.\n\nبه گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، بازاری جدید برای خرمای بوشهر. همسایه غربی کشورمان برای نخستین بار خرمای بوشهر را وارد کرد تا ترکیه به جمع مشتریان خرمای استان بوشهر افزوده شود.\n\nپیش از این روسیه اوکراین و قزاقستان مقصد خرمای صادراتی استان بوشهر بودند.\n\nمدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به خبرگزاری صداوسیما گفت: برای نخستین بار 60 تن خرمای زاهدی به کشور ترکیه صادر شده است.
کد خبر: ۱۶۸۱۲
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸

فکرشهر: خرمای بوشهر راهی بازار ترکیه شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، بازاری جدید برای خرمای بوشهر. همسایه غربی کشورمان برای نخستین بار خرمای بوشهر را وارد کرد تا ترکیه به جمع مشتریان خرمای استان بوشهر افزوده شود.

\n\n

پیش از این روسیه اوکراین و قزاقستان مقصد خرمای صادراتی استان بوشهر بودند.

\n\n

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به خبرگزاری صداوسیما گفت: برای نخستین بار 60 تن خرمای زاهدی به کشور ترکیه صادر شده است.

\n\n

مصطفی قلی پور ارزش این میزان خرمای صادراتی را 55 هزار دلار یا یک میلیارد و 800 میلیون ریال عنوان کرد.

\n\n

در همین حال علی اکبر شریف پور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر بازار جدید خرمای بوشهر را نتیجه حضور بازرگانان بوشهری در نمایشگاه صنایع غذایی استانبول ترکیه در سال گذشته عنوان کرد. نمایشگاهی که از 30 کشور جهان در آن شرکت داشتند.

\n\n

یاد آور می‌شود، در نیمه نخست امسال سه هزار و 545 تن خرما به ارزش بیش از چهار میلیون و 254 هزار دلار از استان بوشهر به خارج از کشور صادر شد که معادل 87 درصد صادرات محصولات کشاورزی این استان در این مدت بود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر