شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: دشت‌های استان بوشهر مستعد نشست زمین هستند.\n\nبه گزارش فکرشهر، شاپور رجایی عصر یکشنبه در نشست شورای تامین آب استان بوشهر اظهار  داشت: طی هفت ماهه امسال شاهد تداوم افت سطح دشت‌های استان بوشهر هستیم و بیشترین میزان افت مربوط به دشت جم با ۱۴۶ سانتیمتر است.\n\nوی اضافه کرد: دشت ریز نیز دارای ۱۰۶ سانتیمتر افت سطح آب زیرزمینی طی هفت ماهه امسال بوده و بعد از آن نیز بیشترین میزان افت مربوط به دشت‌ دهرود تنگ ارم بوده است.
کد خبر: ۱۶۹۱۰
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۲

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: دشت‌های استان بوشهر مستعد نشست زمین هستند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، شاپور رجایی عصر یکشنبه در نشست شورای تامین آب استان بوشهر اظهار  داشت: طی هفت ماهه امسال شاهد تداوم افت سطح دشت‌های استان بوشهر هستیم و بیشترین میزان افت مربوط به دشت جم با ۱۴۶ سانتیمتر است.

\n\n

وی اضافه کرد: دشت ریز نیز دارای ۱۰۶ سانتیمتر افت سطح آب زیرزمینی طی هفت ماهه امسال بوده و بعد از آن نیز بیشترین میزان افت مربوط به دشت‌ دهرود تنگ ارم بوده است.

\n\n

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر افزود: از مهرماه سال گذشته تا مهرماه امسال نیز بیشترین میزان افت سطح آب زیرزمینی مربوط به دشت دهرود تنگ‌ارم بوده است که ۲۸۰ سانتیمتر افت داشته است که افت بسیار بالایی است.

\n\n

وی با اشاره به اینکه با وجود بارندگی‌های صورت گرفته نگرانی‌های قبلی پابرجا است،‌ خاطرنشان کرد: در برخی از دشت‌های استان نیز مواردی از آثار نشست زمین مشاهده شده است.

\n\n

به نوشته ی مهر، رجایی با اشاره به اینکه بسیاری از دشت‌های استان مستعد نشست زمین هستند، بیان کرد: از جمله این دشت‌ها می‌توان به دشت جم، دشت ریز، دشت دهرود تنگ ارم و دشت پلنگ اشاره کرد.

\n\n

وی تصریح کرد: در مناطق یاد شده تاسیسات عظیم و زیرساخت‌های مربوط به صنایع بزرگ استان وجود دارد و این موضوع نگرانی‌هایی را برای نشست زمین ایجاد می‌کند.

\n\n

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر تصریح کرد: جلوگیری از اضافه برداشت و تخلفات چاه‌های مجاز و همچنین انسداد چاه‌های غیرمجاز از جمله اقدامات مناسب برای احیا و تعادل‌بخشی منابع آبی است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر