شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر:
فکرشهر: نکوداشت آیین "شب یلدا "در وحدتیه برگزار شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، این آیین همزمان با پنجاه و پنجمین جلسه انجمن ادبی باران شهر وحدتیه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهر، با حضور مردم، مسئولین و علاقه مندان برگزار گردید.
کد خبر: ۱۷۶۱۰
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۷

فکرشهر: نکوداشت آیین "شب یلدا "در وحدتیه برگزار شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، این آیین همزمان با پنجاه و پنجمین جلسه انجمن ادبی باران شهر وحدتیه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهر، با حضور مردم، مسئولین و علاقه مندان برگزار گردید.

\n\n

بیان گوشه هایی از فرهنگ شب یلدا، تاریخچه و آداب و رسوم این مراسم، همچنین علل و عوامل پیدایش این آیین در ایران باستان توسط  جعفری ـ از شاعران و فرهنگ پژوهان شهر وحدتیه ـ  شعرخوانی شاعران وحدتیه و اجرای چند قطعه موسیقی سنتی  همراه با آواز خوانندگان بومی شهر، درخشان و زال، از دیگر بخش های این آیین بود که موجب وجد و سرور و شادمانی حاضرین و تشویق برگزار کنندگان گردید.

\n\n

به نوشته ی روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی وحدتیه، دراین مراسم ادبی -هنری، قلی پور، مدیرکل امور حقوقی و بازرسی استانداری بوشهر، مهندس صفایی شهردار وحدتیه، شاعران و ادبا، فرهیختگان ، شهروندان واعضای انجمن های ادبی شهرهای وحدتیه، سعدآباد، آب پخش وشبانکاره حضور داشتند.

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر