پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: یک قطعه پورپویز که احتمالا بر اساس فعالیت‌های صیادی تلف شده، در ساحل بوشهر به گل نشست.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، یک قطعه پورپویز در ساحل آب شیرین کن شهر بوشهر به گل نشست و کارشناسان این اداره کل از محل مورد نظر بازدید به‌عمل آوردند.\n\nاین پورپویز احتمالا بر اساس فعالیت‌های صیادی تلف شده و به گل نشسته بود.\n\n
کد خبر: ۱۷۶۷۰
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷

فکرشهر: یک قطعه پورپویز که احتمالا بر اساس فعالیت‌های صیادی تلف شده، در ساحل بوشهر به گل نشست.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، یک قطعه پورپویز در ساحل آب شیرین کن شهر بوشهر به گل نشست و کارشناسان این اداره کل از محل مورد نظر بازدید به‌عمل آوردند.

\n\n

این پورپویز احتمالا بر اساس فعالیت‌های صیادی تلف شده و به گل نشسته بود.

\n\n

بوشهر

\n\n

لاشه مذکوردارای طول کلی بدن ۱۳۵ سانتی‌متر بود که پس از بیومتری کامل از گونه، عکس و نمونه‌برداری از بافت برای انجام کارهای ژنتیکی، در محل دفن شد.

\n\n

پورپویز بی‌باله از كوچك‌ترین عضو راسته‌ نهنگ‌ها است. مشخصه‌ اصلی این حیوان نداشتن باله‌ پشتی و پوزه‌ كوتاه و پهن است. دندان‌ها نیز پهن و دارای سه برجستگی است. در صورتی‌كه دندان دلفین‌ها تیز و فاقد برجستگی هستند.

\n\n

رنگ قسمت بالای بدن خاكستری روشن با كمی آبی، زیر بدن روشن‌تر است ولی وقتی که می‌میرد رنگش تیره می‌شود.

\n\n

در ایران معمولاً در مناطق ساحلی، تالاب‌های شور، رودخانه‌های بزرگ، مصب‌ها و جنگل‌های حرا واقع در خلیج فارس و دریای عمان، در حال حاضر بیشترین تعداد در مناطق ساحلی جزیره قشم، به‌خصوص منطقه‌ حفاظت‌شده حرا مشاهده می‌شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر