شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد: 10 زن در انتخابات مجلس خبرگان و 410 زن نیز در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایسنا، حسینعلی امیری، دبیر انتخابات ستاد کشور در آخرین روز نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری گفت: تاکنون 619 نفر در مجلس خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند که 10 نفر آنها زن بودند و از این تعداد پنج نفر از تهران، دو نفراز فارس، دو نفراز اصفهان و یک نفر از زنجان ثبت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۷۷۵۱
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۸

فکرشهر: سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد: 10 زن در انتخابات مجلس خبرگان و 410 زن نیز در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایسنا، حسینعلی امیری، دبیر انتخابات ستاد کشور در آخرین روز نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری گفت: تاکنون 619 نفر در مجلس خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند که 10 نفر آنها زن بودند و از این تعداد پنج نفر از تهران، دو نفراز فارس، دو نفراز اصفهان و یک نفر از زنجان ثبت کرده‌اند.

\n\n

وی ادامه داد: در بین ثبت نام کنندگان انتخابات خبرگان 73 نفر فوق لیسانس، 39 لیسانس، چهار نفر فوق دیپلم، 72 نفر دکترا داشته‌اند و بیشترین فراوانی سن بین 51 تا 55 سال سن بوده است.

\n\n

امیری تصریح کرد: امروز (چهارشنبه) 119 نفر از اول صبح برای ثبت‌نام مجلس خبرگان اقدام کردند که بیشترین تعداد مراجعه در این روزها به حساب می‌آید. استان تهران با 122 داوطلب در صدر و استان بوشهر با چهار نفر داوطلب در انتهای تقسیم‌بندی درخواست داوطلبان استان‌ها قرار دارد.

\n\n

دبیر ستاد انتخابات کشور همچنین در ارتباط با داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: 5029 نفر تاکنون برای مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند که از میان آنها 410 خانم بوده‌اند. 3271 نفر دارای مدرک فوق لیسانس، 843 نفر مدرک دکترا و 52 نفر مدرک حوزوی داشتند.

\n\n

وی ادامه داد: امروز 872 نفر مراجعه داشتند و به طور کلی 101 نفر آنها سابقه نمایندگی داشته‌اند و 11 نفر آنها از اقلیت‌های مذهبی بوده‌اند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر