جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار علم و فناوری
فکرشهر: محققان موسسه فناوری ماساچوست برای اولین ‌بار موفق به ساخت اتصالات انتقال دیتا بر مبنای فوتون‌های نوری برای پردازشگرهای رایانه‌ای شدند.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از ایسنا، معماران طراحی پردازشگرهای رایانه‌ای معتقدند که استفاده از اتصالات نوری برای انتقال اطلاعات در مقایسه با مدارهای مسی، تاثیر زیادی در افزایش سرعت پردازش رایانه‌ها خواهد داشت.\n\nاستفاده از اتصالات نوری در رایانه‌ها نیازمند تکنولوژی بسیار بالایی است چرا که ادغام و تبدیل اطلاعات از دو منبع متفاوت یعنی مدار مسی و فوتون‌های نوری بسیار پیچیده است.
کد خبر: ۱۷۷۸۹
پنجشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۱

فکرشهر: محققان موسسه فناوری ماساچوست برای اولین ‌بار موفق به ساخت اتصالات انتقال دیتا بر مبنای فوتون‌های نوری برای پردازشگرهای رایانه‌ای شدند.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایسنا، معماران طراحی پردازشگرهای رایانه‌ای معتقدند که استفاده از اتصالات نوری برای انتقال اطلاعات در مقایسه با مدارهای مسی، تاثیر زیادی در افزایش سرعت پردازش رایانه‌ها خواهد داشت.

\n\n

استفاده از اتصالات نوری در رایانه‌ها نیازمند تکنولوژی بسیار بالایی است چرا که ادغام و تبدیل اطلاعات از دو منبع متفاوت یعنی مدار مسی و فوتون‌های نوری بسیار پیچیده است.

\n\n

محققان MIT برای اولین ‌بار موفق به ترکیب عملکرد دریافت و انتقال اطلاعات در ترانزیستورهای معمولی شدند. این موفقیت در حالی کسب شد که تغییر کلی در ساختار ترانزیستورهای معمولی ایجاد نشده و در اولین نمونه یک تراشه با 70 میلیون ترانزیستور و 850 قطعه نوری ساخته شد که در کنار هم فعالیت‌های معمولی رایانه‌ای را با سرعت بیشتری انجام می‌دهند.

\n\n

دکتر چن سان، متخصص طراحی مدارهای رایانه‌ای از موسسه MIT در مورد این دستاورد جدید عنوان کرد: این پروژه با هدف ورود به دنیای انتقال اطلاعات فوتونی در ترانزیستورهای معمولی بدون کمترین تغییر در معماری پردازشگرهای اقتصادی امروزی آغاز شده است.

\n\n

وی در ادامه افزود: در این پروژه برای اولین ‌بار توانایی ترکیب اطلاعات فوتونی با الکتریکی در معماری پردازشگرهای با تراکم 45 نانومتر امکان‌پذیر شده است.

\n\n

محققان امیدوارند تا پس از موفقیت‌های حاصل شده در این پروژه اولین نمونه اقتصادی از پردازشگرهای هیبریدی را در آینده نزدیک به بازار عرضه کنند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر