پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: درست در آخرین روزهای ‌سال میلادی، تیم‌هایی که یک فصل تمام به بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن جنگیدند، به مهربانه‌ترین شکل ممکن به امور خیریه می‌پردازند.\n\nبه گزارش فکرشهر، روزنامه شهروند افزود: جالب است بدانید هریک از تیم‌های بزرگ، به‌طور سنتی، روزهای پایانی ‌سال را در مکان‌هایی خاص می‌گذرانند. مثلاً باشگاه چلسی به شکل سنتی پایان هر‌ سال در یک بیمارستان مخصوص کودکان حضور می‌یابد و بیماران از نزدیک برخی ستاره‌های مورد علاقه خود را می‌بینند. این سنت در روزهای پایانی هر‌ سال، یک‌ دهه است که از سوی بازیکنان چلسی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۷۸۸۳
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷

فکرشهر: درست در آخرین روزهای ‌سال میلادی، تیم‌هایی که یک فصل تمام به بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن جنگیدند، به مهربانه‌ترین شکل ممکن به امور خیریه می‌پردازند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، روزنامه شهروند افزود: جالب است بدانید هریک از تیم‌های بزرگ، به‌طور سنتی، روزهای پایانی ‌سال را در مکان‌هایی خاص می‌گذرانند. مثلاً باشگاه چلسی به شکل سنتی پایان هر‌ سال در یک بیمارستان مخصوص کودکان حضور می‌یابد و بیماران از نزدیک برخی ستاره‌های مورد علاقه خود را می‌بینند. این سنت در روزهای پایانی هر‌ سال، یک‌ دهه است که از سوی بازیکنان چلسی اجرا می‌شود.

\n\n

1451206641209_Arsenal.jpg

\n\n

امسال بیمارستانی در حوالی کوبهام (زمین تمرین چلسی) انتخاب شد و طبق معمول اکثر ستاره‌های قهرمان سابق لیگ‌ قهرمانان دستی بر سر کودکان کشیدند. باشگاه چلسی درست همانقدر که درون میدان با خرید ستاره و به‌دست آوردن جام محبوب‌تر از گذشته شده، بیرون میدان هم با این اقدامات خیرخواهانه، خود را در قلب هواداران فوتبال جای داده است.

\n\n

کار مشترک توره و کلیشی

\n\n

حتماً هم لازم نیست ابتدا شخصیت حقوقی پیش‌قدم شود. امسال جائل کیلیشی و یایا توره، بازیکنان منچسترسیتی برای یک مؤسسه خیریه پول جمع‌آوری می‌کنند تا تعداد بیمارانی که با درد سراغ کریسمس می‌روند، به حداقل برسد.

\n\n

دیگر انگلیسی‌های نیکوکار

\n\n

سایر تیم‌های لیگ برتر انگلیس هم برنامه‌های خاص خود را در پایان هر ‌سال دارند. تاتنهامی‌ها یک برنامۀ شوی درون تیمی را برای به‌دست آوردن پول لازم جهت امور خیربه برای طرفدارانشان به اجرا می‌گذارند و در تمرینات تیم کوچک چلتنهام، درخت کریسمسی وجود دارد که بازیکنان به صورت دلخواه مبالغی درون آن قرار می‌دهند و در پایان، این پول‌ها به دست مؤسسه خیریه ضدسرطان در این منطقه می‌رسد.

\n\n

کار بزرگ میلانی‌ها

\n\n

ماجرا فقط به تیم‌های انگلیسی مربوط نمی‌شود. دو تیم شهر میلان با این‌که این روزها از سطح اول فوتبال باشگاهی اروپا دور مانده‌اند اما اقدامات گذشته خود را فراموش نکردند و به دیدار کودکان سرطانی رفتند. البته امسال، این اتفاق از سوی باشگاه شکل نگرفت و اسطوره‌هایی مثل زانتی و مالدینی با حضور در یک بیمارستان مخصوص کودکان کم‌توان ذهنی با آنها دیدار کردند.

\n\n

به‌طور کلی هر ‌سال اینتر و میلان در مراسمی که از بعد رسانه‌ای بالایی برخوردار است، به کمک کودکان و افراد ضعیف می‌آیند. درکنار این دو تیم، یوونتوس، دیگر باشگاه بزرگ ایتالیا هم در سطح شهر تورین به امور خیریه می‌پردازد.

\n\n

صندوق خیریه آولینو

\n\n

آولینو، باشگاه حاضر در سری B فوتبال ایتالیا، عنوان جالب‌ترین فعالیت در زمینه امور خیریه را به خود اختصاص داد؛ با قرار دادن یک صندوق به نام باشگاه در معابر عمومی شهر و به قصد کمک به کودکان بی‌بضاعت. باشگاه آولینو در گذشته هم سابقه انجام چنین کارهایی را داشته و این‌بار جدی‌تر از گذشته، پروژه را ادامه می‌دهد.

\n\n

بنیاد خیریه مونیخ

\n\n

باشگاه قدیمی مونیخ 1860 با وجود محوشدن مقطعی از سطح اول فوتبال آلمان، کماکان به خاطر انجام امور انسان‌دوستانه در پایان هر‌ سال میلادی بر سر زبان‌هاست. تیم سابق ورنر لورانت که سابقه کسب مقام سوم بوندس‌لیگا را هم دارد، مانند هر‌ سال در مراسم پایان‌ سال بنیاد خیریه خود شرکت می‌کند و در نهایت مبلغ قابل توجهی از این حضور نصیب مؤسسه مخصوص امور خیریه می‌شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر