شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون اجتماعی بهزیستی ایلام گفت: نباید ازدواج را امری ساده گرفت بلکه باید با اطلاعات و دانش وارد زندگی مشترک شد تا به آرامش واقعی در زندگی منجر شود.\n\nبه گزارش فکرشهر، «زهرا همتی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نهادینه شدن مهارت‌ها نیازمند تمرین است پس آموزش مهارت‌ها باید به‌صورت کارگاهی و عملی باشد تا تبدیل به دانش برای جوانان شود هر چند برای اجرای چنین برنامه‌ای که نیازمند 70 ساعت آموزش است نه امکان مالی وجود دارد و نه این‌که جوانان ما در استان ضرورت دریافت این آموزش را درک کرده‌اند.
کد خبر: ۱۷۸۸۸
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳

فکرشهر: معاون اجتماعی بهزیستی ایلام گفت: نباید ازدواج را امری ساده گرفت بلکه باید با اطلاعات و دانش وارد زندگی مشترک شد تا به آرامش واقعی در زندگی منجر شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، «زهرا همتی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نهادینه شدن مهارت‌ها نیازمند تمرین است پس آموزش مهارت‌ها باید به‌صورت کارگاهی و عملی باشد تا تبدیل به دانش برای جوانان شود هر چند برای اجرای چنین برنامه‌ای که نیازمند 70 ساعت آموزش است نه امکان مالی وجود دارد و نه این‌که جوانان ما در استان ضرورت دریافت این آموزش را درک کرده‌اند.

\n\n

وی با بیان این‌که تنها آموزش برای کسب مهارت زندگی کافی نیست، افزود: قسمت عمده مشکل جوانان این است که پس از آغاز زندگی به‌دنبال شناخت همدیگر هستند که در مقابل شناخت قبل از ازدواج در حد پائینی از تأثیرگذاری است به‌عنوان نمونه‌ی اولین دوره‌ی آموزش مهارت‌های زندگی در سال 1978 انجام شد که 15 سال بعد بررسی بر روی افرادی که تحت آموزش قرار گرفته بودند نشان داد نه تنها میزان طلاق در میان این گروه بسیار کم بوده است بلکه میزان رضایت‌مندی از زندگی نسبت به سایر گروه‌ها در سطح بالاتری است که نشان از تأثیر آموزش پیش از ازدواج در کاهش طلاق دارد.

\n\n

همتی ادامه داد: در میان خانواده‌های ایلام به‌ویژه در مرکز استان نسبت به شهرستان‌ها فرصت شناخت به دختر و پسر داده نمی‌شود برای همین نیز طرفین یا به سمت ازدواج نمی‌روند یا بدون آمادگی به زندگی زناشویی ورود پیدا می‌کنند. در این حالت دوران آشنایی و نامزدی را یک فرصت و یا تهدید می‌توان تلقی کرد از این حیث فرصتی است که اگر دختر و پسر همدیگر را نپسندند چون هیچ امر رسمی در میان نبوده است پس طلاق محسوب نشده و به تبع بار اجتماعی، عاطفی و روانی در پی ندارد اما در صورت عدم ازدواج در جامعه‌ی سنتی استان مشکلاتی را به‌وجود خواهد آورد.

\n\n

معاون اجتماعی بهزیستی ایلام در خصوص ارتباط میزان افزایش طلاق با کاهش درصد خودکشی گفت: در دوران گذشته زنان غالباً به‌علت زندگی نامناسب اقدام به خودکشی می‌کردند اما هم‌اکنون با افزایش آمار طلاق شاهد کاهش درصد خودکشی نبوده‌ایم و حتی مشاهده می‌شود هم‌اکنون تفاوت زیادی در درصد افراد خودکُش بین مردان با 49 به زنان با 51 درصد وجود ندارد و یا این‌که بیشتر افراد خودکُش هم‌اکنون مجردین هستند که از وجود رابطه مستقیم بین طلاق و خودکشی حکایت نمی‌کند اما باید عنوان کرد افرادی که راه‌حل مسأله یا تعارض را بلد نیستند به فکر خودکشی می‌روند که از فقدان مهارت‌ها حکایت دارد.

\n\n

همتی با تأکید مجدد بر این‌که هر کدام از افراد به تنهایی مثبت باشند و بعد با هم جور شوند، خاطرنشان کرد: جور بودن زوجین به معنای تناسب در جایگاه اجتماعی و اقتصادی نیز هست اما نکته مهم‌تر جور بودن شناخت روحی، روانی و سلامت جسمی است، هر چند توجه شود شباهت در ذات مشکل‌زا نیست اما یکسری از تشابهات تضادزا بوده و به جنگ قدرت بین زن و مرد منجر می‌شود.

\n\n

همتی تصریح کرد: زن و مرد باید 70 تا 75 درصد تشابه و 20 تا 25 درصد در زندگی توافق داشته باشند البته باید مدنظر داشت میزان توافقات در دوران قبل از زندگی نباید در حدی باشد که توان اجرای آنها بعد از زندگی از عهده‌ی فرد خارج باشد پس به چندین توافق اکتفا شود و حالت اجرایی نیز به خود گیرند.

\n\n

معاون امور اجتماعی بهزیستی ایلام گفت: نباید ازدواج را امری ساده گرفت بلکه باید با کسب دانش و مهارت به سراغ آن بروند و توجه کنند وقتی می‌خواهند مهم‌ترین سرمایه‌ی زندگی را به پای کسی بگذارند بهتر است با اطلاعات و دانش وارد شوند تا به آرامش واقعی در زندگی منجر شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر