چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
فکرشهر: «باگلارکا بالوگ» روزنامه‌نگار 34 ساله اهل مجارستان است که به دور دنیا سفر می‌کند تا درباره مردم و موضوعات مربوط به آنها بنویسد.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از «توریسم آنلاین»، بالوگ در آخرین سفر خود تحت تأثیر زیبایی چهره‌های قبایل بومی آفریقا قرار گرفته و در نهایت تصمیم گرفت تا عکسی با چهره طبیعی خودش را با کمک یک طراح و گرافیست به شکل هفت قبیله آفریقایی درآورد.\n\nاین انگیزه همگی برگرفته از زندگی در چندین کشور آفریقایی در طول سال‌ها است و به نوعی هشدار برای قبایل رو به انقراض آفریقاست که پوشش، رسوم و شیوه زندگی آنها رو به کمرنگ شدن است.
کد خبر: ۱۷۹۴۳
سه‌شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۸

فکرشهر: «باگلارکا بالوگ» روزنامه‌نگار 34 ساله اهل مجارستان است که به دور دنیا سفر می‌کند تا درباره مردم و موضوعات مربوط به آنها بنویسد.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از «توریسم آنلاین»، بالوگ در آخرین سفر خود تحت تأثیر زیبایی چهره‌های قبایل بومی آفریقا قرار گرفته و در نهایت تصمیم گرفت تا عکسی با چهره طبیعی خودش را با کمک یک طراح و گرافیست به شکل هفت قبیله آفریقایی درآورد.

\n\n

این انگیزه همگی برگرفته از زندگی در چندین کشور آفریقایی در طول سال‌ها است و به نوعی هشدار برای قبایل رو به انقراض آفریقاست که پوشش، رسوم و شیوه زندگی آنها رو به کمرنگ شدن است.

\n\n

در ادامه مجموعه کارهای این روزنامه‌نگار جهانگرد را مشاهده می‌کنید:

\n\n

\n\n

قبیله «هیمبا» با 50 هزار سکنه در شمال نامبیا و جنوب آنگولا قرار دارد که ثروت افراد قبیله بر اساس تعداد گاوها سنجیده می‌شود. ساکنان قبیله پوست بدن خود را با "Otjize" ترکیبی از چربی شیر و اخرا برای جلوگیری از صدمات ناشی از وضعیت آب و هوایی و نیش حشرات می‌پوشانند که به مرور زمان، پوست آنها را به رنگ خاص قرمز و قهوه‌ای - رنگ زمین و اکسیر حیات: خون - درمی‌آورد و نماد قبیله نیز محسوب می‌شود.

\n\n

\n\n

قبیله «ترکانا» با جمعیتی 988 هزار نفره در شمال غربی کنیا زندگی می‌کنند و با پرورش شتر و سبدبافی امرار معاش کرده و داشتن حیوانات خانگی چون الاغ، بز بخش مهمی از فرهنگشان محسوب می‌شود.

\n\n

زنان و مردان قبیله اغلب تمام موی سر را تراشیده و آویزه‌های بافتنی مستطیلی و دایره‌ای‌شکل را به گردن می‌اندازند.

\n\n

\n\n

قبیله «مورسی» در کناره رود «اومو» در اتیوپی دارای هفت هزار و 500 سکنه است. در این قبیله در سنین 15 تا 18 سالگی و حدود شش ماه قبل از ازدواج، لب‌های دختران را شکافته و چیزی شبیه به بشقاب با قطر دو سانتی‌متر در آن جای می‌دهند که چند هفته بعد جای خود را به یک بشقاب چهار، هشت یا حتی 20 سانتی‌متری می‌دهد. لب بشقابی نماد این قبیله است.

\n\n

\n\n

قبیله «آربور» در جنوب غربی «امو ولی» - اتیوپی - قرار دارد. این قبیله دارای شش هزار و 850 سکنه است که رقص‌های محلی و آوازخوانی‌شان برای دفع شر و پلیدی بسیار شهرت دارد.

\n\n

لباس‌های مشکی با آویزه‌های رنگی و نقاشی روی بدن از ویژگی‌های این قبیله است.

\n\n

\n\n

قبیله «داساناچ» در اتیوپی ،کنیا و سودان ساکن هستند و در حدود 48 هزار سکنه دارد. لباس قبیله معمولا از پوست حیوانات است و انواع زیورآلات دست‌ساز رنگی توسط زنان استفاده می‌شود. استفاده از سرپوش‌های درست شده از درپوش بطری نیز بسیار مرسوم است.

\n\n

\n\n

قبیله «کارو» با یک هزار و 500 سکنه در جنوب غرب اتیوپی زندگی می‌کنند و برای تمایز با دیگر قبیله دست به نقاشی چهره و بدن می‌زنند و با گردن‌آویزهای مهره‌ای خود را آراسته و موهای خود را با خاک رس می‌پوشانند.

\n\n

\n\n

چهار هزار و 500 سکنه قبیله «ووداب» درنیجریه، کامرون و چاد زندگی می‌کنند. مردان و زنان این قبیله در میان تمام قبایل به زیبایی شهرت دارند و تقریباً نحوه آراستن مو و پارچه استفاده شده توسط آنها متفاوت است.

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر