پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: دومین مطلبی که به ذهن می رسد این است که اگر لیست جامعتین فاقد نام هاشمی یا حسن روحانی باشد، انتخابات خبرگان به صورت جدی دو قطبی شده و اصلا بعید نیست که...
کد خبر: ۱۷۹۵۱
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵

فکرشهر: طبق شنیده‌ها جامعه روحانیت مبارز پس از کشمکش‌های داخلی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را در لیست انتخاباتی خود قرار داده و در حال رایزنی و گفتگو با جامعه مدرسین قم برای گنجاندن نام هاشمی در لیست انتخاباتی مجلس خبرگان است.

\n\n

به گزارش فکرشهر از انتخاب، اما اول اینکه امروزه مشخص است و همگان بیش از پیش می‌دانند هاشمی برای رأی آوردن، نه تنها احتیاجی به لیست کسی ندارد، بلکه لیست‌ها هستند که برای بالا بردن وزن سیاسی خود احتیاج به نام هاشمی دارند. به نظر می‌رسد نگرانی‌ها بیشتر از اینکه بر سر تقویت و تضعیف رأی باشد، بر سر تایید و رسمیت بخشیدن به هاشمی باشد.

\n\n

دومین مطلبی که به ذهن می رسد این است که اگر لیست جامعتین فاقد نام هاشمی یا حسن روحانی باشد، انتخابات خبرگان به صورت جدی دو قطبی شده و اصلا بعید نیست که حتی یک نفر هم از لیست جامعتین در تهران به مجلس راه نیابد. تصور کنید چه لیستی در تهران می‌تواند با لیستی که در آن هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی، سید حسن خمینی، امجد، امینی و... باشند، رقابت کند؟ آنهم تهرانی که امروز بیش از هر وقت دیگر روی انتخابات مجلس شورا و خبرگان حساس است.

\n\n

در آخر این‌که، ظاهرا این مسأله بیشتر به رخ می‌آید که با شناختی که از بافت جامعتین وجود دارد، این تشکل که متشکل از وزنه‌های علمی و باتقوای حوزوی- سیاسی هستند، از باب رای و تعداد، موافق حضور هاشمی هستند و لابی‌های برخی چهره‌های شاخص که نگاه سیاسی کوتاه‌مدت آنها غلبه دارد، به سایرین فشار می‌آورند. بهتر است بزرگان دین به حجت خود باشند تا به فشار دیگران. اگر قرار باشد رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مانند هاشمی هم حذف شود، آینده سیاسی خوبی برای ما تصور نمی‌شود. نباید کار به دست تنگ‌نظرانی باشد که هیاهوی زیاد دارند و سعی در رادیکال‌تر کردن جامعتین دارند.

\n\n

ارزش جامعتین بسیار بالاتر از این سخنان است که پایداری‌ها و پایداری‌زده ها به آن فشار بیاورند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر