چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: به منظور اجرای برنامه بهداشت عمومی و تامین هوای پاک، پارک “مروارید” درساحل شهر بوشهر به عنوان نخستین پارک بدون دخانیات استان بوشهر افتتاح شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، دکترعبدالمحمد خواجه ئیان در حاشیه آغاز به کار این پارک در گفت و گو با روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: با مشارکت و همفکری شهرداری بوشهر، واحد اماکن نیروی انتظامی و شورای اسلامی شهر این موضوع بررسی شد و ایجاد پارک‌های پاک در دستور کار قرارگرفت.
کد خبر: ۱۸۰۱۰
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

فکرشهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: به منظور اجرای برنامه بهداشت عمومی و تامین هوای پاک، پارک “مروارید” درساحل شهر بوشهر به عنوان نخستین پارک بدون دخانیات استان بوشهر افتتاح شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، دکترعبدالمحمد خواجه ئیان در حاشیه آغاز به کار این پارک در گفت و گو با روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: با مشارکت و همفکری شهرداری بوشهر، واحد اماکن نیروی انتظامی و شورای اسلامی شهر این موضوع بررسی شد و ایجاد پارک‌های پاک در دستور کار قرارگرفت.

\n\n

وی اظهار کرد: هم اینک به دلیل تغییراتی که در سبک زندگی مردم اتفاق افتاده یک سری بیماری‌های غیر واگیرکه شاخص آنها بیماری‌های قلبی، عروقی، دیابت و بیماری‌های روانی بوده شیوع بیشتری پیدا کرده است.

\n\n

خواجه ئیان با اعلام اینکه برای کنترل این روند باید حتما در رفتارهای پر خطر افراد تغییر ایجاد کنیم، گفت: مصرف دخانیات و الکل ازجمله رفتارهای پرخطری است که به صورت مستقیم در ایجاد بیماری‌های ذکر شده تاثیر دارند.

\n\n

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، اضافه کرد: در بررسی های صورت گرفته در سالهای 85 الی 88 در سطح کشور برخی رفتارها مانند مصرف قلیان در استان بوشهر نسبت به سایر نقاط کشور به صورت شاخص به ویژه در بین بانوان بالا بوده است.
\nدکترخواجه ئیان بیان کرد: همچنین در این مدت اعلام شده سن مصرف این نوع از دخانیات در استان بوشهر به میزان سایر استان‌ها پایین تر بوده ودر حال حاضر نیز به سمت سن پایین تر رو به افزایش و موجب ایجاد نگرانی هایی شده است.

\n\n

دکترخواجه ئیان گفت: هم اینک مصرف قلیان در بین خانواده‌ها در کنار ساحل به ویژه در قشر جوان یک نوع تفریح محسوب شده که ایجاد تفریح سالم برای این قشر به عنوان جایگزین مصرف قلیان توسط مسئولان مرتبط می‌تواند این آسیب را از آنها دور کند.

\n\n

وی اظهار کرد: معدوم کردن قلیان نه تنها جوابگوی از بین بردن این رفتار نبود، بلکه تشدید کننده است و افراد مجدد قلیان جدیدی را تهیه می کردند.

\n\n

دکترخواجه ئیان با عنوان اینکه برای مقابله با مصرف قلیان نیاز به کار فرهنگی است، ادامه داد: در این راستا درمحل پارک مروارید به عنوان اولین پارک پاک استان تابلوهایی با برشمردن مضرات مصرف دخانیات و قلیان با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط نصب شده است.

\n\n

وی گفت: به دنبال توسعه این کار در سایر پارک‌های ساحلی هستیم تا فرهنگ مبارزه با رفتار پر خطر مصرف قلیان را ایجاد کنیم .
\nخواجه ئیان افزود: مرگ ناشی از بیماری های غیر واگیر در استان در حال افزایش است و این نوع مرگ غیر مستقیم به رفتارهای پر خطرمانند مصرف دخانیات بر می‌گردد.

\n\n

وی با اعلام اینکه تحقیق میزان مصرف در زمینه دخانیات و قلیان در کشور و همچنین در استان بوشهر در دست اجرا است ادامه داد: آموزش‌ها باید از سنین کودکی و از مهدهای کودک در زمینه خطر مصرف دخانیات و قلیان انجام شود تا بتوان نتیجه خوبی در آینده دریافت کرد.

\n\n

دکترخواجه ئیان اظهار کرد: برای کسب موفقیت در بخش سلامت عمومی نیازمند مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی مرتبط هستیم و اگر این اتفاق صورت نگیردنتیجه مطلوبی حاصل نخواهد شد .

\n\n

در این مراسم که با حضور مسئولان شهرستان بوشهر برگزار شد، کودکان با در دست داشتن پلاکاردهای مختلف با عناوین مضرات مصرف دخانیات در خیابان ساحلی تراکت هایی در این راستا بین خودرو های در حال تردد توزیع می کردند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر