شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نبود پزشکی قانونی درشهرستان 92 هزار نفری گناوه مشکلات و دردسرهای زیادی برای مردم و حتی دستگاههای مرتبط دراین شهرستان بوجود آورده است.\n\nبه گزارش فکرشهر، جمعی از مردم گناوه درگفت وگو با ایرنا، با ابراز نارضایتی از نبود پزشکی قانونی دراین شهرستان خواستار چاره اندیشی و استقرار هرچه سریع تر آن درمنطقه از سوی مسئولان استانی و شهرستانی شدند. 
کد خبر: ۱۸۱۸۰
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

فکرشهر: نبود پزشکی قانونی درشهرستان 92 هزار نفری گناوه مشکلات و دردسرهای زیادی برای مردم و حتی دستگاههای مرتبط دراین شهرستان بوجود آورده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، جمعی از مردم گناوه درگفت وگو با ایرنا، با ابراز نارضایتی از نبود پزشکی قانونی دراین شهرستان خواستار چاره اندیشی و استقرار هرچه سریع تر آن درمنطقه از سوی مسئولان استانی و شهرستانی شدند. 

\n\n

آنان افزودند: محروم بودن این شهرستان از پزشکی قانونی سبب شده مردم این منطقه برای انجام کارهای مربوطه از جمله گواهی صدمات ناشی از حوادث و درگیری، صدور جواز دفن و غیره مجبور به سفر به مرکز استان در بوشهر شوند که این امر مشکلات عدیده ای برای مردم از جمله تحمیل هزینه های زیاد بوجود آورده است. 

\n\n

یکی از شهروندان گناوه ای گفت: بتازگی پدرم که درسانحه رانندگی جان خود را از دست داده بود، برای علت فوتش نیاز به پزشکی قانونی بود که نتوانستیم جسدش را دفن کنیم و به ما اعلام شد باید برای انجام این مورد به پزشکی قانونی مرکز استان (بوشهر) انتقال داده شود. 

\n\n

محمد گرگی افزود: بعد مسافت 140 کیلومتری گناوه تا بوشهر وهزینه دار بودن انتقال جسد و طولانی شدن فرایند کالبد شکافی برایمان دشوار و مشکل ساز شد اما بناچار به مرکز استان آن را انتقال دادیم. 

\n\n

شهروند دیگر گناوه ای گفت: مردم این شهرستان به علت نبود پزشکی قانونی بناچار برای انجام امور دیگر مربوط به پزشکی قانونی از قبیل فوت مشکوک، نزاع و مصدومیت به مرکز استان مراجعه کنند که این معضلی جدی برای اهالی این شهرستان شده است. 

\n\n

محمد که خواست نامش در خبر فاش نشود افزود: نبود پزشکی قانونی در گناوه نگرانی مردم را به دنبال داشته و از وضعیت موجود بشدت معترض هستند. 

\n\n

وی افزود: پیمودن مسافت رفت وبرگشت 280 کیلومتری مردم برای انجام امور پزشکی قانونی به بوشهر برای این شهرستان مهم استان زیبنده و درخور شان اهالی نیست. 

\n\n

وی گفت: پزشکی قانونی تنها برای رسیدگی به امور متوفیان نیست بلکه بسیاری از کارها با حضور در این مرکز گره خورده است. 

\n\n

فرماندار گناوه با بیان اینکه پزشکی قانونی نقشی مهم در ثبت وقایع حیاتی دارد، گفت: وجود پزشکی قانونی درهر شهرستانی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. 

\n\n

عبدالنبی یوسفی اظهارکرد: برای استقرار پزشکی قانونی بجد پیگیر موضوع هستیم که امیدواریم با تعامل شبکه بهداشت ودرمان ودادگستری شهرستان این مشکل ظرف چند روز آینده حل شود. 

\n\n

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گناوه گفت: پزشکی قانونی به عنوان سازمانی مستقل و زیر نظر رئیس قوه قضاییه است که ارتباطی به شبکه بهداشت ودرمان ندارد. 

\n\n

دکتر علی زکی زاده بااشاره به اینکه وجود پزشک قانونی درشهرستان نیاز است افزود: برای حل مشکل مردم، این شبکه با دادگستری همکاری می کند. 

\n\n

وی اظهارکرد: بتازگی یکی از پزشکانی که نیاز زیادی به خدماتش در بخش درمان داشتیم دراختیار قوه قضاییه قراردادیم تا پس از طی کردن آموزش های لازم، مستقر وشروع بکار کند. 

\n\n

رئیس دادگستری شهرستان گناوه گفت: پزشک قانونی قبلی این شهرستان بدلیل گذراندن دوره تخصص ازاین منطقه رفته و به منظور جایگزینی آن پیگیرهای متعددی با مدیرکل پزشک قانونی استان بوشهر برای استقرار پزشک دائم انجام شده است.

\n\n

داریوش قاسمی زاده افزود: با توجه به اینکه شهرستان گناوه هم اینک پزشک دائم ندارد در طول هفته دو تا سه بار پزشک از استان برای انجام امور مربوط به پزشک قانونی به این منطقه عزیمت می کند.

\n\n

وی اظهارکرد: پزشکی قانونی با توجه به دقت نظر و وظیفه حساسی که بر دوش دارد باید مورد حمایت و مساعدت لازم قرار گیرد.

\n\n

سازمان پزشکی قانونی کشور به عنوان سازمانی مستقل و زیر نظر رئیس قوه قضاییه به منظور کارشناسی در امور پزشکی که نظرهای آن برای مراجع قضائی و سایر سازمان های دولتی مستند است و بررسی و تحقیق در امور پزشکی قانونی در پیشگیری از وقوع جرم تاسیس شده است. 

\n\n

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر