جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس بنیاد ایرانشناسی شعبه بوشهر گفت: 600 جلد از کتابهای کتابخانه شخصی مرحوم 'قائد کرمپور' تاریخ دان شفاهی در دشتستان از سوی وارثان وی به این بنیاد اهدا شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، عبدالکریم مشایخی جمعه شب در آیین سالگرد درگذشت مرحوم کرمپور درشهر شبانکاره افزود: دشتستان و بخش شبانکاره بزرگانی نظیر شیخ حسین سعادت و غضنفر السلطنه را در خود پرورش داده که خدمات بزرگی در تاریخ داشته اند.\n\n
کد خبر: ۱۸۲۴۴
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷

فکرشهر: رئیس بنیاد ایرانشناسی شعبه بوشهر گفت: 600 جلد از کتابهای کتابخانه شخصی مرحوم 'قائد کرمپور' تاریخ دان شفاهی در دشتستان از سوی وارثان وی به این بنیاد اهدا شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، عبدالکریم مشایخی جمعه شب در آیین سالگرد درگذشت مرحوم کرمپور درشهر شبانکاره افزود: دشتستان و بخش شبانکاره بزرگانی نظیر شیخ حسین سعادت و غضنفر السلطنه را در خود پرورش داده که خدمات بزرگی در تاریخ داشته اند.

\n\n

\n\n

مرحوم کرمپور یکی از تاریخ دانان شفاهی دشتستان بود که علاوه بر مطالعاتش در حوزه تاریخ دشتستان در زمینه تاریخ معاصر و جنوب ایران نیز از اطلاعات شفاهی ارزشمندی برخوردار بود.

\n\n

وی اضافه کرد: همچنین مرحوم کرمپور در زمینه برقراری صلح و سازش در میان اقوام و طوایف مختلف منطقه پیش قدم بود.

\n\n

مشایخی بیان کرد: دو کتاب به نامهای ' زیراه در گذر تاریخ' و ' ملکه انگلیس و تبعات آن ' از مرحوم کرمپور برجای مانده است.

\n\n

در این آیین که در سالن تربیت آموزش و پرورش شبانکاره برگزار شد، شاعران به شعر خوانی پرداختند.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، مرحوم قائد کرمپور در دی ماه سال گذشته به علت کهولت سن دار فانی را وداع کرد و در شهر شبانکاره خاک سپرده شد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر