جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ امروز به یک فروند ناوشکن آمریکایی و یگان پروازی همراه آن که در نزدیکی محدوده‌ی تاکتیکی رزمایش در حال تردد بودند اخطار داده شد...
کد خبر: ۱۸۶۹۷
چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۴

فکرشهر: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ امروز به یک فروند ناوشکن آمریکایی و یگان پروازی همراه آن که در نزدیکی محدوده‌ی تاکتیکی رزمایش در حال تردد بودند اخطار داده شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایسنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در محدوده رزمایش با توجه به تعداد و تنوع یگان‌ها و تمرینات پیش‌بینی شده از سلاح‌ها و مهمات جنگی استفاده می‌شود و انواع اژدرها و موشک‌هابه کار گرفته می‌شود. بنابراین طبق عرف بین‌المللی نیروی دریایی باید محدوده تمرینات را پاکسازی کرده تا خطری متوجه شناورهای تجاری و نظامی حاضر در منطقه رزمایش نشود و انواع اژدرها و موشک‌هابه کار گرفته می‌شود.

\n\n

وی افزود: بامداد امروز هواپیماهای گشت دریایی و ناوشکن البرز تذکراتی درباره‌ی خودداری از ورود به محدوده تاکتیکی رزمایش و حفظ فاصله‌ی ایمن، از محدوده پرتاب موشک‌ها و اژدرهای رسمی نداجا را اعلام کردند و بلافاصله پس از تذکرات داده شده ناو آمریکایی و یگان پروازی همراه آن با فاصله گرفتن از محدوده رزمایش نسبت به اجرای مقررات و عرف بین‌المللی قوانین دریایی اقدام کردند.

\n\n

امیر سیاری در پایان تاکید کرد:‌ امنیت کلیه شناورهای حاضر در منطقه مورد توجه نیروی دریایی ارتش است و با لحاظ این اصل از ورود هرگونه شناور نظامی، تجاری و نفتکش به محدوده برگزاری رزمایش ممانعت جدی خواهد شد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر