پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تعداد تخت‌های ویژه در استان بوشهر نسبت به قبل از آغاز طرح تحول نظام سلامت 220 درصد افزایش‌یافته است.\n خبرگزاری فارس: افزایش 220 درصدی تعداد تخت‌های ویژه در استان بوشهر\n\nبه گزارش فکرشهر از فارس، علیرضا رئیسی صبح امروز در آیین تجلیل از پرستاران در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر اظهار داشت: با تحولات صورت گرفته در عرصه سلامت، اعتمادت به مراکز درمانی استان بالاتر رفته و مردم برای درمان به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند.
کد خبر: ۱۹۴۱۳
سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۸

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تعداد تخت‌های ویژه در استان بوشهر نسبت به قبل از آغاز طرح تحول نظام سلامت 220 درصد افزایش‌یافته است.
\n خبرگزاری فارس: افزایش 220 درصدی تعداد تخت‌های ویژه در استان بوشهر

\n\n

به گزارش فکرشهر از فارس، علیرضا رئیسی صبح امروز در آیین تجلیل از پرستاران در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر اظهار داشت: با تحولات صورت گرفته در عرصه سلامت، اعتمادت به مراکز درمانی استان بالاتر رفته و مردم برای درمان به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند.

\n\n

وی افزود: ضریب اشغال تخت بیمارستان‌های استان افزایش‌یافته و در دو سال گذشته با ورود 100 متخصص به استان، زمینه ارائه خدمات درمانی گسترده‌تر شده است.

\n\n

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: پیش از طرح تحول سلامت، روزانه 60 تا 70 بیمار در بیمارستان کنگان ویزیت می‌شدند ولی بر اساس آخرین آمار این رقم به روزانه 800 بیمار رسیده است به‌طوری‌که حتی بیمارانی از شهرهای پارسیان، لامرد، گراش استان فارس به بیمارستان کنگان مراجعه می‌کنند.

\n\n

رئیسی بیان داشت: یکی از اهداف طرح تحول نظام سلامت عدالت در دسترسی به خدمات بود و توانستیم در این بخش نیز تا حدود زیادی موفق باشیم.

\n\n

وی اضافه کرد: همچنین در شمال استان مرکز درمانی دیلم به کلینیک تخصصی تبدیل‌شده و بیش از 10 متخصص هم‌اکنون در این مرکز به ارائه خدمت مشغول‌اند و ماهانه هفت هزار ویزیت تخصصی انجام می‌شود.

\n\n

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه در مرکز استان، گناوه، خورموج، تنگستان، برازجان کلینیک تخصصی داریم، اظهار داشت: باوجود اینکه بیمارستان دیر تکمیل‌ نشده اما در این شهر نیز کلینیک تخصصی راه‌اندازی شده است.

\n\n

رئیسی بیان داشت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، در سطح کشور 37 تا 38 میلیون ویزیت تخصصی انجام می‌شود و این رقم در استان بوشهر یک‌میلیون و 850 هزار ویزیت است به‌طوری‌که هر بوشهری بیش از یک‌بار ویزیت شده است.

\n\n

وی گفت: طرح تحول نظام سلامت، فرصتی ایجاد کرد که مناطق کمتر برخوردار حوزه سلامت از خدمات درمانی استفاده کردند و عملکرد موفقیت‌آمیز بوشهر در طرح تحول نظام سلامت موجب شده موردتوجه بیشتری از سوی مسئولان وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد.

\n\n

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: تعداد تخت‌های ویژه در استان بوشهر نسبت به قبل از آغاز طرح تحول نظام سلامت 220 درصد افزایش‌یافته است.

\n\n

رئیسی ادامه داد: تمرکز تخت‌های ویژه در استان بوشهر عدالت در دسترسی به خدمات درمانی را دچار خدشه و نوع خدمت‌رسانی را دچار مشکل می‌کند.

\n\n

وی افزود: تا پایان امسال عملیات اجرایی بیمارستان 180 تختخوابی فوق تخصصی بوشهر آغاز می‌شود و توسعه اورژانس در استان نیز در دستور کار خواهد بود به‌طوری که این اورژانس یک اورژانس ترکیبی شامل اورژانس هسته‌ای و دو اورژانس بیمارستانی است.

\n\n

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر بیان کرد: پس از رفع تحریم‌ها، نخستین دستگاه MRI که وارد کشور شد به استان بوشهر و بیمارستان کنگان اختصاص یافت و هم‌اکنون با حضور متخصصان آلمانی این دستگاه در حال نصب است.

\n\n

رئیسی افزود: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، بیش از 70 درصد مردم استان بوشهر از طرح تحول نظام سلامت رضایت داشتند.

\n\n

وی ادامه داد: در استان بوشهر همگام با توسعه سلامت، دو نیاز اساسی هم داریم اول اینکه خدمت به بیماران و دوم خدمت به کسانی که در حال ارائه خدمات درمانی و بهداشتی هستند.

\n\n

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: جلب رضایت مشتریان داخلی حوزه سلامت که همان کادر درمانی و کارکنان هستند، به‌تنهایی از عهده وزارت بهداشت برنمی‌آید و نیاز است همه مدیران استانی در این زمینه کمک کنند.

\n\n

وی اضافه کرد: ماندگاری متخصصان در مناطق مختلف فقط با حقوق و مزایا میسر نمی‌شود بلکه به زیرساخت‌ها نیز باید توجه شود و در همین ارتباط باوجود جاذبه‌های گردشگری و توریستی بوشهر باید مجتمع‌های رفاهی و تفریحی با کاربری‌های چندمنظوره احداث شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر