جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
به گزارش فکرشهر، حسن ناظمیان‌پور اپراتور آن شب فوریت‌های پزشکی شهرستان دیر گفت : ساعت سه و نیم شب از مرکز بهداشتی درمانی بردخون با مرکز پیام اورژانس 115 فوریت‌های پزشکی مبنی بر اعزام مادر باردار...
کد خبر: ۱۹۸۱۷
سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱

فکرشهر: شب از نیمه گذشته بود که نازگل از درد از خواب پرید آصف که گویا منتظر همچین روزی بود فوری زنش را به مرکز بهداشتی درمانی شهرستان دیر رساند ، خانم دکتر که چند روزی از شروع به کارش در این مرکز می‌گذشت فوراً بر بالین نازگل حاضر شد معاینات، حاکی از احتمال زایمان داشت اما برگه سونوگرافی که در دست آصف بود هفته 36 بارداری را نشان می‌داد ، می‌بایست زودتر او را به یک بیمارستان فرستاد ، خانم دکتر دست به کار شد و با اورژانس فوریت‌های پزشکی تماس گرفت .

\n\n

به گزارش فکرشهر، حسن ناظمیان‌پور اپراتور آن شب فوریت‌های پزشکی شهرستان دیر به خبرنگار وب دا گفت : ساعت سه و نیم شب از مرکز بهداشتی درمانی بردخون با مرکز پیام اورژانس 115 فوریت‌های پزشکی مبنی بر اعزام مادر باردار 37 ساله افغانی تماس گرفتند که فوراٌ پس از اطلاع به همکاران در پایگاه فوریت‌های پزشکی بردخون ، این واحد امدادی اورانس 115 به مرکز بهداشتی درمانی بردخون اعزام شد .

\n\n

آمبولانس در کمتر از 2 دقیقه به مرکز بهداشتی درمانی بردخون رسید.

\n\n

 عبدالحسین مغدانی ،  امدادگر و صادق کردوانی تکنسین فوریت‌های پزشکی فوراٌ نازگل را به درون آمبولانس حمل کردند آصف هم به درون آمبولانس آمد و آمبولانس در سیاهی شب به سمت زایشگاه بیمارستان امام خمینی (ره ) کنگان به حرکت در آمد .

\n\n

درد هر لحظه بر نازگل بیشتر می‌شد ، جاده خلوت بود و عبدالحسین مغدانی بی‌خیال تابلوهای سرعت کنار جاده  تا آنجا که جا داشت بر سرعت آمبولانس افزود .
\nناله‌های نازگل ، اشک‌هایی که در چشمان آصف موج می‌زد را به یکباره طوفانی کرد و بر گونه‌های آصف سرازیر شد ، خدایا خودت به داد نازگل برس ، نازگل را به دست تو سپردم و ...

\n\n

آمبولانس بی‌اعتنا به تابلوهای سرعت در جاده ساحلی به پیش می‌رفت و تکنسین فوریت‌های پزشکی بر بالین مادر باردار هر لحظه علایم حیاتی و وضعیت مادر را بررسی می‌کرد . 
\nعلایم حیاتی خوب بود اما وضعیت مادر هر لحظه به سمت زایمان پیش می‌رفت .

\n\n

 سی کیلومتر از مسیر طی شده بود که علایم زایمان با پاره شدن کیسه آب نوزاد خودش را نشان داد ، آمبولانس در منتهی الیه سمت راست جاده‌ی که فاقد شانه خاکیست توقف کرد . زایمان شروع شد و پس از چند دقیقه ، نوزاد عجول در نیمه‌های شب در آمبولانس 115 بردخون به روی زندگی لبخند زد .

\n\n

تکنسین فوریت‌های پزشکی در خصوص زایمان انجام شده در آمبولانس 115 بردخون گفت: هر ساله شاهد اعزام مادران باردار هستیم اما این مورد اولین زایمان در حین اعزام مادر باردار به بیمارستان در آمبولانس بود که خوشبختانه با موفقیت انجام شد .

\n\n

صادق کردوانی ادامه داد : با توجه به شرایط ویژه مادر و دستور پزشک مرکز بهداشتی درمانی بردخون تمامی اقدامات لازم از جمله سرم تراپی ، چک علایم حیاتی ، بررسی وضعیت پیشرفت زایمان و در نهایت مراحل انجام زایمان به سرعت و طور موفقیت آمیز در آمبولانس انجام شد .

\n\n

این تکنسین شاغل در پایگاه جاده‌ای فوریت‌های پزشکی بردخون  اظهار کرد: پس از انجام زایمان فعالیت‌های لازم و اقدمات موثر جهت مراقبت‌های مادر و نوزاد انجام شد و برای دریافت خدمات بیشتر بهداشتی درمانی به بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان منتقل شد .

\n\n

کردوانی در تشریح لحظه تولد این نوزاد گفت : در آن تاریکی شب صدای گریه نوزاد زیباترین آهنگ و صدایی بود که تا همیشه در ذهنم به یادگار خواهد ماند و انجام موفق زایمان و سلامت مادر و نوزاد لطف و کمک الهی بود که خنده بر لبان همه ما نشاند .

\n\n

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر