پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
فکرشهر: یک کارشناس بازار کار گفت: اگر امروز تولید داخلی مورد بی مهری قرار می گیرد برای آن است که از برندهای داخلی حمایت نکردیم و چون از نظر سیاسی واردات کالا به نفعمان بود باب واردات بی رویه به کشور را باز کردیم.\n\nبه گزارش فکرشهر، عبدالله مختاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: وقتی آمار کالای قاچاق اعلام می‌شود یعنی اینکه جلوی آن گرفته نمی شود و به تناسب آن به تولید داخلی بها داده نمی شود در حالی که وقتی می توان از کاهش آمار قاچاق سخن گفت که به معنای واقعی جلوی واردات آن گرفته و اراده قوی برای مقابله با آن وجود داشته باشد.
کد خبر: ۲۱۳۱۲
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶

فکرشهر: یک کارشناس بازار کار گفت: اگر امروز تولید داخلی مورد بی مهری قرار می گیرد برای آن است که از برندهای داخلی حمایت نکردیم و چون از نظر سیاسی واردات کالا به نفعمان بود باب واردات بی رویه به کشور را باز کردیم.

\n\n

به گزارش فکرشهر، عبدالله مختاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: وقتی آمار کالای قاچاق اعلام می‌شود یعنی اینکه جلوی آن گرفته نمی شود و به تناسب آن به تولید داخلی بها داده نمی شود در حالی که وقتی می توان از کاهش آمار قاچاق سخن گفت که به معنای واقعی جلوی واردات آن گرفته و اراده قوی برای مقابله با آن وجود داشته باشد.

\n\n

وی ادامه داد: تا چند سال قبل بسیاری از برندهای معتبر ایرانی لوازم خانگی و صوتی و تصویری کشور را تولید می کردند اما امروز کجا هستند و چرا دیگر نامی از آنها برده نمی شود؟

\n\n

به اعتقاد مختاری زمین‌گیر شدن بخش اعظمی از تولید کنندگان و از رده خارج شدن بسیاری از تولیدات و برندهای داخلی ناشی از سیاستگذاری‌های غلطی است که جوانان را بیکار و مردم را به خرید و مصرف کالاهای خارجی ترغیب کرده است.

\n\n

این کارشناس بازار کار در ادامه تعبیر "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" را قانونگرایی و عمل به قانون و مقررات دانست و گفت: بسیاری از مشکلات کشور ناشی از بی قانونی و فرار از اجرای قانون است در حالی که اگر در تمام موضوعات قانون و مقررات را رعایت کنیم و مدنظر قرار بدهیم مشکلات مملکت حل می شود.

\n\n

وی ادامه داد: سالهای سال است که دستگاهها و نهادهای ذیربط درگیر ساماندهی اتباع بیگانه و بازگرداندن اتباع بیگانه غیر مجاز هستند ولی چرا جلوی واردات غیر قانونی آنها گرفته نمی شود چون عزم و اراده جدی برای مقابله با این موضوع نیست و به قانون عمل نمی شود.

\n\n

مختاری خاطرنشان کرد: اگر به دنبال اقدام و عمل هستیم باید قانون را رعایت کنیم؛ اقدام و عمل یعنی وقتی اتباع بیگانه کارت ورود ندارند نباید وارد کشور شوند چون مجوز ندارند و اگر به راحتی در خیابانها و انظار ظاهر می‌شوند یعنی غیر قانونی وارد کشور شده اند و باید در سریعترین زمان ممکن بازگردانده شوند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر