جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با وجود نياز اساسي اين استان براي اتصال به خطوط ريلي كشور اما هرچه براي ساخت راه آهن فرياد مي زنيم گوش شنوايي نيست.\n\nبه گزارش فکرشهر از ايرنا، آيت الله غلامعلي صفايي بوشهري روز دوشنبه به مناسبت هفته كار و كارگر در جمع مديران و مسئولان وشماري از كارگران استان بوشهر افزود: با وجود همه ظرفيتها و قابليتهاي صنعتي دراستان بوشهر اما اين استان از نظر خطوط ريلي در بن بست قرار دارد.
کد خبر: ۲۲۰۶۸
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹

فکرشهر: نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با وجود نياز اساسي اين استان براي اتصال به خطوط ريلي كشور اما هرچه براي ساخت راه آهن فرياد مي زنيم گوش شنوايي نيست.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ايرنا، آيت الله غلامعلي صفايي بوشهري روز دوشنبه به مناسبت هفته كار و كارگر در جمع مديران و مسئولان وشماري از كارگران استان بوشهر افزود: با وجود همه ظرفيتها و قابليتهاي صنعتي دراستان بوشهر اما اين استان از نظر خطوط ريلي در بن بست قرار دارد.

\n\n

وي در باره نقش كارگران دراقتصاد مقاومتي بيان كرد: اقتصاد مقاومتي هندسه دقيق دانش بنيان دارد كه كارگران و فعالان بخش توليد از اركان مهم اين بخش به حساب مي آيند.

\n\n

صفايي بوشهري اضافه كرد: ضعيف شدن جامعه كارگري، اقتصاد مقاومتي را دچار چالش و ايستايي مي كند به همين دليل درعرصه اقتصاد مقاومتي برنامه ريزي براي ايفاي هرچه بهتر نقش كارگران ضروري است.

\n\n

وي ادامه داد: دراين ارتباط ايجاد بانك اطلاعاتي دقيق از جامعه كارگري و نيازمنديهاي آنان براي شناسايي چرخش سيال نيروي كارگر ضروري است و تشكيل نشدن اين سامانه مسئولان را دچار بي برنامه گي، سوء مديريت و چالش در عرصه اقتصاد مي كند.

\n\n

امام جمعه بوشهر، توليد مهارت و آموزشهاي مهارت افزا براي كارگران را مورد تاكيد قرار داد و گفت: نيروهاي كارگر بايد متناسب با مهارت و تخصص هاي موجود و مورد نياز در استان تربيت شوند.

\n\n

وي گفت: استان بوشهر نيازمند تحول دانش بنيان و ايجاد زيرساختها درعرصه اقتصاد مقاومتي و تقويت نيروي كار است.

\n\n

نماينده ولي فقيه در استان بوشهر يادآورشد: در شرايط كنوني با وجود ارائه آموزشهاي فني و حرفه اي و فراگيري از سوي كارآموزان ولي زمينه كار فراهم نيست به همين دليل يا بايد بيكار باشند و يا به حرفه و كار ديگري گرايش پيدا كنند.

\n\n

صفايي بوشهري همچين با تاكيد بر حمايت از توليد داخل، جهادگري درعرصه مديريت و كار و حمايت از شخصيت كارگر در استان اظهار كرد: در برخي منطقه هاي صنعتي استان بوشهر كارگران 6 تا 8 ماه حقوق نمي گيرند.

\n\n

وي گفت: دور از انصاف است، كارگري كه درآمد ديگري ندارد و حقوقش شايد موازي با خط فقر باشد، شش ماه حقوق نگيرد و شرمنده خانواده خود باشد.

\n\n

امام جمعه بوشهر ادامه داد: اين درحالي است كه در قانون اسلام بر ضرورت پرداخت حقوق كارگر قبل از خشك شدن عرق تاكيد شده است.

\n\n

صفايي بوشهري با تاكيد بر حفظ حريم و زندگي كارگران و رسيدگي به موارد بهداشتي آنان افزود: ايجاد امكانات ورزشي، كلينيك تخصصي و تقويت حوزه هاي فرهنگي لازمه و نياز جامعه كارگري است.

\n\n

وي با اشاره به ميزان بيكاري استان بوشهر كه بين 9.8تا 11.9 است گفت: شايسته نيست در استاني مثل بوشهر با قابليتهاي مهم صنعتي و اقتصادي بيكاري به اين ميزان باشد.

\n\n

امام جمعه بوشهر اظهار كرد: با وجود اين همه تاسيسات پتروشيمي و گاز در اين استان به دليل نبود صنايع پائين دستي مواد نفتي به صورت خام از استان صادر و در جاهاي ديگر به مواد ديگر تبديل مي شود.

\n\n

وي تاكيد كرد: انجام كارهاي بزرگ توليدي باعث توليد ثروت و هدايت جامعه كارگري به سمت كار و توليد مي شود.

\n\n

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان بوشهرنيز گفت: پارسال حوادث كارگري دراين استان 10 درصد كاهش‌ يافت و يكهزار و 894 نفر نيز مشمول بيمه بيكاري شدند.

\n\n

حميدرضا پناه افزود: پارسال وضعيت 24 كارگاه مشكل‌ دار با 900 كارگر در استان بوشهر مورد بررسي قرار گرفت و با پرداخت تسهيلات از سوي بانكها مشكلات اين واحدها برطرف شد.

\n\n

وي يادآور شد: براساس آمار تامين اجتماعي 332 هزار و 713 هزار بيمه‌ شده اصلي و 18 هزار و 396 كارگاه در استان بوشهر فعال است.

\n\n

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان بوشهر بيان كرد:‌ 13 هيات رفع اختلاف در اين اداره كل تشكيل شده است تا در صورت بروز مشكل بين كارگر و كارفرما وارد عمل شوند و در اين زمينه 25 درصد اختلافات كارگري به سازش منجر شد.

\n\n

پناه با بيان اينكه پنج مرجع حل اختلاف كارگري در استان بوشهر وجود دارد اضافه كرد: بحث مشاوره كارگري از موضوع هاي مهم مورد نظر است طوري‌كه تاكنون حدود سه هزار و 900 مشاوره در زمينه مسائل كارگري و كارفرمايي به كارگران ارائه شد و ميانگين رسيدگي به اختلافات كارگري 25 روز است كه با انجام مشاوره اين مدت به 9 روز كاهش‌ يافته است.

\n\n

وي گفت: با اجراي طرح طبقه‌ بندي مشاغل، افزايش حقوق براين اساس انجام مي شود و تاكنون هشت طرح طبقه‌ بندي در سطح كارگاهها انجام‌ شده است.

\n\n

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان بوشهر گفت: در اجراي ماده 76 قانون تأمين اجتماعي تاكنون دو هزار درخواست متقاضي بازنشستگي پيش از موعد در اين استان مورد بررسي قرار گرفته است.

\n\n

پناه افزود: 967 مورد بازرسي از مشاغل سخت و زيان‌آور و براي نظارت بر حسن اجراي كار نيز هشت هزار و 772بازرسي از كارگاهها انجام شده است.

\n\n

وي يادآور شد: همچنين پارسال چهارهزار و 47 نفر ساعت كلاس آموزشي عمومي و تخصصي ايمني برگزار، 55 تشكل كارگري تشكيل و 83 تشكل نيز آموزش قوانين كار را انجام داده و عملياتي كردند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر