شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با کاهش زمان تعمیرات اساسی، بیش از 10 هزار میلیارد ریال در پارس جنوبی صرفه‌جویی شد.\n\nبه گزارش فکرشهر از فارس، مسعود حسنی در بازدید از مجتمع گازی پارس جنوبی اظهار کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی در سال 93، حدود 54 درصد از گاز کشور را تولید کرد و در سال 94 این رقم به 58 درصد رسید و قرار است در پایان سال 95 به 75 درصد و در پایان سال 96 به 82 درصد برسد.\n\nوی اضافه کرد: اگر از اقتصاد مقاومتی در راستای اهداف سند چشم‌انداز استفاده نکنیم بی‌فایده است، ضمن اینکه اقتصاد مقاومتی با هدف نیل به اهداف افق 1404 طراحی شده است.
کد خبر: ۲۲۱۴۴
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷

فکرشهر: مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با کاهش زمان تعمیرات اساسی، بیش از 10 هزار میلیارد ریال در پارس جنوبی صرفه‌جویی شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از فارس، مسعود حسنی در بازدید از مجتمع گازی پارس جنوبی اظهار کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی در سال 93، حدود 54 درصد از گاز کشور را تولید کرد و در سال 94 این رقم به 58 درصد رسید و قرار است در پایان سال 95 به 75 درصد و در پایان سال 96 به 82 درصد برسد.

\n\n

وی اضافه کرد: اگر از اقتصاد مقاومتی در راستای اهداف سند چشم‌انداز استفاده نکنیم بی‌فایده است، ضمن اینکه اقتصاد مقاومتی با هدف نیل به اهداف افق 1404 طراحی شده است.

\n\n

این مسئول گفت: کسب رتبه اول تولید علم و فناوری منطقه، الهام‌بخشی هویت اسلامی ایرانی و رتبه اول اقتصادی در غرب آسیا سه هدف عمده برنامه ششم توسعه است که تلاش می‌کنیم به آنها برسیم.

\n\n

حسنی تصریح کرد: در اوج تحریم‌ها برداشت از مخازن گاز 15 درصد و تولید گاز شیرین 20 درصد، تولید اتان 10 درصد، تولید پروپان 37 درصد، تولید بوتان 21 درصد و تولید میعانات گازی در مجتمع پارس جنوبی 18 درصد افزایش یافت.

\n\n

وی خاطرنشان کرد: با تلاش صورت گرفته زمان تعمیرات اساسی را کاهش دادیم و با این کاهش یک‌هزار میلیارد تومان در عرضه گاز صرفه‌جویی شد.

\n\n

این مسئول با اشاره به توانمندسازی نیروی انسانی در مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر 11 هزار نفر نیرو داریم که قرار است تعداد آنها بعد از طرح توسعه به 21 هزار نفر برسد.

\n\n

حسنی ادامه داد: 50 درصد کل نیروهای رسمی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی بومی هستند.

\n\n

وی اضافه کرد: هم‌اکنون رضایتمندی جامعه هدف در عسلویه از مجتمع گاز پارس جنوبی 58 درصد بوده که این رقم را باید به 74 درصد برسانیم.

\n\n

این مسئول با اشاره به انعقاد 6 میلیارد تومان قرارداد همکاری مجتمع گاز پارس جنوبی با پارک علم و فناوری استان بوشهر خاطرنشان کرد: براساس یکی از این قراردادها، شرکت‌های دانش‌بنیان آزمایشگاه‌های کالبراسیون در عسلویه ایجاد می‌کنند تا در صورت نیاز به چنین امکاناتی، در عسلویه کار انجام شده و از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری شود.

\n\n

حسنی گفت: سیستم‌های کنترل ابزار و برق از جمله پروژه‌هایی بوده که شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان بوشهر قرار است در شرکت گاز پارس جنوبی انجام دهند.

\n\n

حسنی افزود: یکی از اقدامات مهم در مجتمع گاز پارس جنوبی در مورد سیستم کنترل است، در حالی که سال‌ها از یک سیستم ژاپنی در این زمینه استفاده می‌شد، اما اکنون با تلاش و استفاده از دانش بومی این دانش فنی در داخل تولید خواهد شد.

\n\n

وی خاطرنشان کرد: در حالی که هر هفته 17.1 میلیون متر مکعب گاز در 5 پالایشگاه عسلویه فلر می‌کنیم، اما با استفاده از سیستم بومی کنترل، این رقم به 6.3 میلیون متر مکعب رسیده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر