جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: پژوهشگران مرکز رشد دانشگاه‌ آزاد همدان دستگاهی برای کالیبراسیون رگلاتور گاز شهری عرضه کردند که استفاده از آن از انفجار و آتش‌سوزی در منازل جلوگیری می‌کند.\n\nبه گزارش فکرشهر، مجید لاله چینی، مجری طرح در گفت‌وگو با ایسنا عنوان این دستگاه را «دستگاه تست کالیبراسیون گاز شهری» دانست و گفت: عملکرد این دستگاه تنظیم و کالیبراسیون رگلاتور گاز شهری است و استفاده از آن از بروز و نشتی گاز در منازل جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۲۲۲۳۲
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹

فکرشهر: پژوهشگران مرکز رشد دانشگاه‌ آزاد همدان دستگاهی برای کالیبراسیون رگلاتور گاز شهری عرضه کردند که استفاده از آن از انفجار و آتش‌سوزی در منازل جلوگیری می‌کند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مجید لاله چینی، مجری طرح در گفت‌وگو با ایسنا عنوان این دستگاه را «دستگاه تست کالیبراسیون گاز شهری» دانست و گفت: عملکرد این دستگاه تنظیم و کالیبراسیون رگلاتور گاز شهری است و استفاده از آن از بروز و نشتی گاز در منازل جلوگیری می‌کند.

\n\n

وی رگلاتور گاز شهری را از تجهیزات بسیار مهم شبکه گاز طبیعی توصیف کرد و ادامه داد: وظیفه رگلاتور حفظ ایمنی مصرف کنندگان است، به گونه‎ای که با تنظیم فشار گاز ورودی به منازل مسکونی و ساختمان‌های تجاری و صنعتی، آن را به میزان دبی و فشار مورد نظر برای مصرف، ثابت نگه می‌دارد.

\n\n

لاله چینی اضافه کرد: با توجه به اهمیت این قطعه لازم است رگلاتور گاز شهری از دقت و قابلیت اطمینان بالایی برخوردار باشد؛ از این رو دقت و صحت عملکرد آن باید توسط دستگاه‌های کالیبراسیون مورد سنجش و پایش مداوم قرار گیرد.

\n\n

وی با تاکید بر این که این دستگاه تمام مشخصات رگلاتور اعم از فشار و میزان جریان خروجی آن را مورد بررسی قرار می‌دهد، یادآور شد: این دستگاه دارای یک ده هزارم بار بوده و از لحاظ میزان جریان، دقت آن برابر 95 درصد ظرفیت اسمی میزان جریان خروجی از رگلاتور مورد تست است.

\n\n

مجری طرح خاطرنشان کرد: این دستگاه قادر است تمام اتفاقاتی که ممکن است برای رگلاتور در منازل رخ دهد را شبیه سازی کند و با تشخیص نشت گاز، از بروز انفجار و آتش سوزی در منازل جلوگیری کند.

\n\n

لاله چینی با تاکید بر این که این دستگاه به مرحله تجاری‌سازی رسیده است، اظهار کرد: در طراحی این دستگاه تمام قوانین حاکم بر سیالات و پایپینگ به نکات ارگونومی توجه ویژه‌ای شده است.

\n\n

وی با اشاره به قابلیت‌های این دستگاه اظهار کرد: دقت اندازه‌گیری فشار خروجی از رگلاتور در این دستگاه برابر با یک ده هزارم میلی بار و دقت اندازه‌گیری جریان خروجی از رگلاتور برابر با 95 درصد جریان اسمی است.

\n\n

لاله‌چینی افزود: دستگاه تست و کالیبراسیون رگلاتورهای گاز با جریان خروجی 5، 10 و 25 مترمکعب بر ساعت طراحی شده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر