پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نمایش عروسکی آیینی با عنوان عروسک سهیلی کاری از گروه تئاتر ایلیا و به کارگردانی محمد مظفری در حضور علاقمندان و کودکان بوشهری به اجرا درآمد.\n\nبه گزارش فکرشهر از مهر، محمد مظفری کارگردان این نمایش صبح یکشنبه در حاشیه این آئین گفت: این نمایش میدانی که  در مرحله اول جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی مبارک پذیرفته شده، قرار است برای مرحله دوم جشنواره به دبیرخانه جشنواره ارائه شود.\n\n
کد خبر: ۲۴۴۹۰
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰

فکرشهر: نمایش عروسکی آیینی با عنوان عروسک سهیلی کاری از گروه تئاتر ایلیا و به کارگردانی محمد مظفری در حضور علاقمندان و کودکان بوشهری به اجرا درآمد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از مهر، محمد مظفری کارگردان این نمایش صبح یکشنبه در حاشیه این آئین گفت: این نمایش میدانی که  در مرحله اول جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی مبارک پذیرفته شده، قرار است برای مرحله دوم جشنواره به دبیرخانه جشنواره ارائه شود.

\n\n

عروسک سهیلی

\n\n

این هنرمند با اشاره به اینکه بیش از 10 هنرمند در تولید این نمایش همکاری دارند افزود: بیش از دو ماه زمان برای تولید این اثر عروسکی صرف شده است.

\n\n

مظفری افزود: این نمایش برگرفته از یک آئین دیرین است که پیش از این در اواخر تابستان و اوایل پاییز در بسیاری از نقاط استان  بخصوص در شهر های ساحلی  اجرا می‌شده است.

\n\n

وی بیان کرد: مردم استان بوشهر با درست کردن عروسکی بزرگ و نصب آن در سر در خانه‌ها و کوچه‌ها به استقبال تغییرات آب و هوایی و سردی هوا و به استقبال طلوع ستاره سهیلی می‌رفتند.

\n\n

\n\n

این پژوهش‌گر حوزه آیین و نمایش‌های آیینی با اشاره به اینکه بهترین وسیله برای زنده کردن رسوم و آیین‌ها استفاده از هنر نمایش است افزود: گروه تئاتر ایلیا بیش از دو دهه است در این زمینه فعالیتش را آغاز کرده است.

\n\n

مظفری با تاکید بر اینکه اجرای این نمایش با استقبال خوب کودکان بوشهری و خانواده‌ها روبرو شد، خواستار همکاری سازمان‌های فرهنگی برای اجرای عموم این نمایش در سراسر استان بوشهر شد. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر