جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دبیر اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی، گفت: چهاردهمین دوره اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی از ۶ تا ۹ مهرماه در هرمزگان با حضور ۵۰۰ میهمان برگزار می‌شود.\n\nبه گزارش فکرشهر از شبستان، مهدی دهقان نیری دبیر اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی، در سومین نشست گفت‌و‌گوی دینی که در بنیاد دعبل خزاعی برگزار شد، گفت: امسال از 60 پیرغلام و خادم حسینی تجلیل می‌شود که 15 نفر پیرغلام و بقیه شامل مستندسازان و هنرمندان در این حوزه هستند.
کد خبر: ۲۵۴۶۴
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۴

فکرشهر: دبیر اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی، گفت: چهاردهمین دوره اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی از ۶ تا ۹ مهرماه در هرمزگان با حضور ۵۰۰ میهمان برگزار می‌شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر از شبستان، مهدی دهقان نیری دبیر اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی، در سومین نشست گفت‌و‌گوی دینی که در بنیاد دعبل خزاعی برگزار شد، گفت: امسال از 60 پیرغلام و خادم حسینی تجلیل می‌شود که 15 نفر پیرغلام و بقیه شامل مستندسازان و هنرمندان در این حوزه هستند.

\n\n

وی با اشاره به 12 معیار برای تجلیل از این پیرغلامان، عنوان کرد: سن بالای 70 سال، تالیف کتاب، حفظ بیش از 2 هزار بیت و توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب از جمله این معیارها است.

\n\n

دبیر اجلاس بین المللی پیرغلامان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که آیا برنامه محتوایی برای مداحان دارند، اظهار داشت: ما متولی این کار نیستیم و در آن دخالت نمی کنیم.

\n\n

دهقان نیری درباره حمایت رسانه ملی از حمایت کنندگان این حوزه، بیان داشت: در طول سال به مناسبت های گوناگون از جمله محرم و صفر مراسم های فراوانی برگزار می شود که رسانه ملی باید آن را انعکاس دهد.

\n\n

وی افزود: بسیاری از آئین ها از سال 76 به ثبت ملی رسیدند، سال گذشته در استان بوشهر پنج مراسم به ثبت ملی رسید که این مسئله در بسیاری از استانها ادامه دارد.

\n\n

دبیر اجلاس بین‌المللی پیرغلامان با اشاره به تصمیم برگزاری اجلاس بین المللی پیرغلامان از سال 80، بیان داشت: در حال حاضر چهاردهمین دوره اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی از 6 تا 9 مهرماه در هرمزگان با حضور 500 میهمان برگزار می‌شود که 120 ارگان از جمله خانه مداحان، کانون مداحان، بسیج مداحان و هیأت رزمندگان، ما را در این همایش همراهی و حمایت می‌کنند.

\n\n

دهقان‌ نیری افزود: به زودی از سایت اجلاس پیرغلامان رونمایی می شود و اکنون در حال  بررسیهای لازم جهت انتخاب عنوانی مناسب برای آن هستیم و هنوز چیزی در این رابطه قطعی نشده است.

\n\n

وی در پایان خاطرنشان کرد: از جلمه قابلیت های این سایت دسترسی آسان مخاطبان به محل برگزاری هیأتها است که اشخاص در استان محل زندگی خود برگزاری هیات را مشاهده کند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر