شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
فکرشهر: درمان ایدز در کودکان کار، موضوعی بحث برانگیز است که تا چندی پیش متولی مشخصی برای آن تعیین نشده‌ بود، اما با توجه به اظهارات رییس اداره ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت، به نظر می‌رسد این مشکل در حال حل شدن است و در آینده‌ای نزدیک تکلیف درمان ایدز در این کودکان مشخص خواهد شد.\n\n
کد خبر: ۲۸۹۰۲
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹

فکرشهر: درمان ایدز در کودکان کار، موضوعی بحث برانگیز است که تا چندی پیش متولی مشخصی برای آن تعیین نشده‌ بود، اما با توجه به اظهارات رییس اداره ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت، به نظر می‌رسد این مشکل در حال حل شدن است و در آینده‌ای نزدیک تکلیف درمان ایدز در این کودکان مشخص خواهد شد.

\n\n

http://cdn.isna.ir/d/2016/07/20/3/57321542.jpg?ts=1476788518226

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایسنا، دکتر پروین افسر کازرونی افزود: سازمان بهزیستی قصد دارد مراکزی را برای مشاوره، آزمایش و درمان بیماری ایدز در کودکان کار و خیابان ایجاد کند و  وظیفه وزارت بهداشت نیز تدوین  دستورالعمل‌های لازم برای این مراکز است.

\n\n

وی در خصوص آخرین وضعیت ارائه خدمات مشاوره، آزمایش و درمان ایدز در کودکان کار وخیابان توضیح داد و گفت: متولی کودکان کار و خیابان، سازمان بهزیستی و شهرداری‌ها هستند. وزارت بهداشت نیز می‌تواند راهنمایی و دستور العمل‌های لازم برای پیشگیری،  ارائه خدمات مشاوره‌ای، آزمایش و در صورت ابتلا به بیماری، مراقبت و درمان این کودکان را ارائه کند.

\n\n

کازرونی تاکید کرد: وزارت بهداشت مراکزی ویژه جهت ارائه این خدمات به کودکان کار و خیابان ندارد؛ چرا که متولی آنها وزارت بهداشت نیست اما تاکید می‌کنم که جهت ارایه خدمات مربوطه به آنها، هر خدمتی لازم باشد را ارایه می‌کنیم.

\n\n

رییس اداره ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت، از برنامه سازمان بهزیستی برای راه‌اندازی مراکز درمان، مشاوره و آزمایش ایدز ویژه کودکان کار خبر داد و افزود: سازمان بهزیستی در حال راه‌اندازی این  مراکز است و در عین حال با وزارت بهداشت هماهنگی‌های لازم را برای آموزش، مشاوره و انجام آزمایش ایدز انجام می‌دهد. در واقع این وزارتخانه دستورالعمل‌های آن را تدوین می‌کند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر