پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فعالان عرصه مطبوعات محلی استان بوشهر به مناسبت برگزاری نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها مشکلات و خواسته های خود را بیان کردند.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، آنان نبود نیروی متخصص، وضعیت اقتصادی نامناسب، بیمه نبودن خبرنگاران، ضرورت فراهم شدن زمینه حضور خبرنگاران در نمایشگاه مطبوعات برای فراگیری تجارب سایر رسانه ها، توزیع عادلانه آگهی ها، بالا رفتن دامنه تحمل مسئولان در برابر انتقادها را از عمده مشکلات و خواسته های خود عنوان کردند.
کد خبر: ۲۹۳۶۴
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۹

فکرشهر: فعالان عرصه مطبوعات محلی استان بوشهر به مناسبت برگزاری نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها مشکلات و خواسته های خود را بیان کردند.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، آنان نبود نیروی متخصص، وضعیت اقتصادی نامناسب، بیمه نبودن خبرنگاران، ضرورت فراهم شدن زمینه حضور خبرنگاران در نمایشگاه مطبوعات برای فراگیری تجارب سایر رسانه ها، توزیع عادلانه آگهی ها، بالا رفتن دامنه تحمل مسئولان در برابر انتقادها را از عمده مشکلات و خواسته های خود عنوان کردند.

\n\n

در استان بوشهر با یک میلیون و 50 هزار نفر جمعیت بیش از 30 روزنامه، هفته نامه، دوهفته نامه، ماهنامه، فصلنامه و گاهنامه مکتوب مجوز فعالیت و انتشار دارند.

\n\n

رئیس خانه مطبوعات استان بوشهر گفت: لحاظ کردن بیشتر مطبوعات محلی استان بوشهر در توزیع آگهی ها بویژه در صنعت نفت خواسته اصلی فعالان این حوزه است.

\n\n

عبدالرسول میگلی نژاد افزود: باتوجه به تغییر مدیر روابط عمومی وزارت نفت در هفته گذشته بطور جد خواستار تحقق حق مطبوعات استان از آگهی شرکت های نفتی مستقر در منطقه هستیم.

\n\n

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رئیس جمهوری در بازدید از نمایشگاه مطبوعات قول هایی در ارتباط با تامین کاغذ مورد نیاز نشریات مکتوب داد که تحقق این موضوع کمک خوبی به بهبود اقتصاد رسانه های مکتوب به شمار می رود.

\n\n

عضو هیات مدیره خانه مطبوعات استان بوشهر گفت: اصحاب رسانه استان بوشهر بطور جدی از تغییرات صورت گرفته در راس روابط عمومی وزارت نفت استقبال کرده و این تغییر را به فال نیک می گیرند.

\n\n

علی هوشمند گفت: پس از قطع رابطه سه ساله ای که در زمان فعالیت مدیریت سابق این حوزه روی داد امیدواریم با لحاظ شدن رویکردی مسئولانه تر در برابر رسانه های مناطق میزبان واحدهای نفت، گاز و پتروشیمی شاهد پویاتر شدن اقتصاد نشریات و به دنبال آن ایجاد امنیت شغلی برای فعالان حرفه خبرنگاری باشیم.

\n\n

سردبیر روزنامه پیام عسلویه گفت: در وضعیت کنونی نیاز است از طرق مختلف در اندیشه تربیت نسلی نو برای آینده مطبوعات استان بوشهر باشیم.

\n\n

وی در ارتباط با مشکلات رسانه های مکتوب استان بوشهر یادآور شد: نزدیک به 20 هفته نامه و دو روزنامه در استان بوشهر فعالیت دارند ولی نبود یک چاپخانه مناسب ویژه این حوزه آنها را با مشکل روبرو کرده است.

\n\n

هوشمند گفت: برای چاپ نشریات استان بوشهر باید از استان های تهران و خوزستان امور خود را انجام دهیم که با تاخیر و روند نامطلوب انجام پروازهای استان بوشهر نیز کار چاپ با مشکلاتی همراه می شود.

\n\n

سردبیر روزنامه بامداد جنوب گفت: در استان بوشهر مسئولان نگاه ابزاری به حوزه خبر داشته و با خبرنگارانی که در نقد آنها قلم می زنند رابطه خوبی ندارند.

\n\n

کریم جعفری افزود: نبود اعتماد به نفس لازم در بین مسئولان برای ارائه گزارش عملکرد یکی از دیگر مشکلات فعالان حوزه رسانه در استان بوشهر است.

\n\n

وی بیان کرد: مسئولان در ارائه گزارش خود تنها به آمارهای مثبت پرداخته و از ارائه آمار منفی صرف نظر می کنند که این امر نمی تواند گرهی از مشکلات موجود در استان باز کند.

\n\n

جعفری با اشاره به پایین بودن دامنه اعتماد مسئولان ادامه داد: برخی از مسئولان نیز از سعه صدر لازم برخورد نیستند و در واکنش به انتقادهای رسانه اقدام به شکایت علیه آنها در مراجع قضایی می کنند.

\n\n

وی با اشاره به کمبود نیروی متخصص حوزه های خبری در استان بوشهر گفت: بدون در نظر گرفتن نمایندگی خبرگزاری های کشوری در استان نزدیک به 200 سایت خبری در این استان فعالیت دارند ولی با این وجود تنها در بین پنج سایت خبری آثاری از تولید محتوا دیده می شود.

\n\n

جعفری گفت: وجود دوگانگی در گرفتن اشتراک و دادن آگهی به روزنامه ها و مطبوعات از سوی دستگاههای اجرایی به دلیل موافق یا منقد بودن آنها و نبود نگاه حمایتی مناسب از دیگر مشکلات فعالان این حوزه است.

\n\n

وی در ارتباط با مشکلات خبرنگاران گفت: وجود یک انجمن صنفی کارآمد برای ساماندهی فعالیت و فعالان حوزه رسانه نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

\n\n

جعفری یادآورشد: کمبود نیروی حرفه ای در حوزه های تخصصی خبر باعث شده تا خبرنگاران این عرصه بیشتر به جای گزارش نویسی به وقایع نگاری روی آورند.

\n\n

مدیر مسئول هفته نامه خلیج فارس نیز گفت: در وضعیت کنونی ضعف حرفه ای در هفته نامه های این استان مشهود است و دلیل آن نیز این است که مطبوعات محلی نگاه اقتصادی نداشته و با احساس تکلیف اجتماعی پا به این عرصه گذاشته اند.

\n\n

علی احمدی افزود: نبود ساختار اقتصادی با کمبود نیروی کار حرفه ای درهفته نامه ها همراه شده تا جایی که این مهم با برآورده نشدن درخواست های خبری مخاطب را در پی داشته است.

\n\n

وی بیان کرد: عمده مشکل این حوزه نیز نبود اهتمام لازم برای آموزش نیروی حرفه ای از سوی دستگاههای ذیربط است.

\n\n

یکی از نمایندگان شرکت های توزیع نشریات سراسری در استان بوشهر نیز گفت: تک پروازی بودن تهران به بوشهر در صبح ها باعث شده تا به هر دلیلی پرواز با تاخیر یا کنسل شود وضعیت ارسال نشریات نیز با مشکل روبرو شود.

\n\n

اصفر اقبال مجرد افزود: هم اینک پرواز روزهای شنبه، دوشنبه و سه شنبه تهران به بوشهر از طریق شرکت های بخش خصوصی انجام می شود و هیچ مرسوله ای از نشریات را با خود به بوشهر منتقل نمی کنند.

\n\n

وی اضافه کرد: این امر باعث شده تا روزنامه در روزهای یادشده شب دریافت شود و یک روز بعد توزیع شود که نقش مهمی در کاهش تیراژ نشریات داشته است.

\n\n

یکی از خبرنگاران نشریات محلی گفت: فقدان بیمه و دستمزد پایین از مشکلات خبرنگاران بوشهری است.

\n\n

نساء کروندی افزود: این امر باعث شده تا مدت ماندگاری خبرنگاران در رسانه ها کم و کمبود خبرنگار حرفه ای نیز که نقش مهمی در تولید محتوا و کیفی سازی تحریریه دارد بعنوان وجه مشترک دیرینه نشریات استان بوشهر خود را نشان دهد.

\n\n

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: نمایشگاه مطبوعات بهترین فرصت برای ارزیابی فضای رسانه ها و ارتباط آنها با مخاطبان است در همین راستا شماری از مطبوعات استان بوشهر نیز در این نمایشگاه حضور پیدا کردند.

\n\n

آنیتا مظفری افزود: این نمایشگاه فرصت استفاده از تجارب و دستاوردهای مطبوعات استان بوشهر و سایر استانها بوجود آورده که خود موجب بهبود کیفیت و کارکرد مطبوعات استان خواهد شد.

\n\n

وی در ارتباط با دوره های آموزش خبرنگاری در استان بوشهر گفت: برای این مهم برگزاری یک سری دوره های آموزشی پیش بینی شده که در صورت همکاری لازم از سوی مدیران مسئول مطبوعات محلی اجرایی خواهد شد.

\n\n

مظفری در ارتباط با طرح اشتراک نیم بها بیان کرد: مطبوعات استان بوشهر باید با مراجعه به سامانه اینترنتی این طرح در مجموع دوهزار و 500 نفر از مشترکان خود را درآن ثبت کنند ولی تاکنون از سوی آنها اقدام لازم صورت نگرفته است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر