پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»؛
فکرشهر: 20 روز پیش بود که سعید شمالی نژاد با رای اکثریت شورای شهر برازجان از سمتی شهرداری این شهر برکنار شد تا تنها چند ماه مانده به انتخابات، شوراییان با چالش دیگری برای انتخاب شهردار این شهر مواجه شوند...
کد خبر: ۳۰۱۰۲
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۰

فکرشهر: 20 روز پیش بود که سعید شمالی نژاد با رای اکثریت شورای شهر برازجان از سمتی شهرداری این شهر برکنار شد تا تنها چند ماه مانده به انتخابات، شوراییان با چالش دیگری برای انتخاب شهردار این شهر مواجه شوند.

به گزارش فکرشهر، در نشست روز شنبه ـ 20 آذرماه 95 ـ شورا، انتخاب شهردار برازجان در کنار مکاتبات مردمی، مورد بررسی قرار گرفت تا باز گزینه های شورایی شهردار شدن با همتایان خود پیرامون شهردار بعدی چانه زنی کنند.

منتخب سخنان اعضای شورا در این نشست به نقل از خبرنگار فکرشهر که در محل حاضر بود، در زیر می آید:

سعید اسماعیلی:

ـ با توجه به زمان کمی که مانده، همکاران شورایی کاندیدا نشوند تا زمان را از دست ندهیم، زیرا ما رای دهنده هستیم.

مرتضی نیکجو:

ـ با توجه به زمان کم، شهردار فردی از بدنه شورا و شهرداری باشد که با مشکلات و پرسنل آشنایی داشته باشد؛ نباید جلوی کلندیدا شدن اعضای شورا را گرفت.

{نیکجو به خبرنگار «فکرشهر» گفت که کاندیدا خواهد شد.}

مرتضی قدوسی:

ـ کسی نباید جلوی کاندیداتوری اعضای شورا را بگیرد. سال گذشته نیز همین حرف ها زده شد و متهم شدیم به تاخیر در انتخاب شهردار و حاشیه برای شورا درست شد.

ـ مصاحبه هایی که از طرف برخی اعضا صورت می گیرد و اسم افرادی نیز به عنوان کاندیدا معرفی می گردد که اسم اعضای شورا نیز در آن هست، در صورتی که پس از گذاشتن سرپرست تا به امروز، هیچ نشستی پیرامون انتخاب شهردار و یا بررسی گزینه ها در شورا برگزار نشده است و البته افرادی نیز در انتخاب شهردار و... مسایل سیاسی را دخیل می کنند.

محمدتقی گرمسیری:

کاندیداتوری اعضای شورا چند معضل دارد:

ـ عضو شورا  به خود رای می دهد و تعداد رای دهندگان شورا کاهش پیدا می کند، چون آن فرد حتما به خود رای می دهد.

ـ اگر عضو شورا به عنوان شهردار انتخاب گردد، از شورا می رود و باید یک نفر اضافه گردد که این خود تنش ایجاد می کند.

ـ عضو شورایی که می تواند شهردار انتخاب کند و یا عزل نماید، چرا باید کاندیدا شود برای شهرداری؟

ـ اگر قرار است برخی اعضا کاندیدا شوند، من نیز کاندیدا می شوم؛ حداقل من تجربه و اطلاعاتم از همه بیشتر است و به بعضی اعضا نیز می گویم که کاندیدا شوند تا هر کس به خود رای دهد.

هادی کفاش:

ـ کاندیداتوری اعضای شورا حق مسلم آن هاست و ساقط کردن این حق نیز غیرممکن  و خلاف قانون است.

ـ عضو شورا اگر دید پس از صلاحیت و توانایی خود می تواند تعداد ارای لازم را کسب کند، کاندیدا شود در غیر این صورت کناره گیری کند تا دیگر معطل نشویم و مثل دفعه قبل نباشد.

ـ کاندیدا ترجیحا از بدنه شهرداری باشد یا کسی که نزدیک به اوضاع شهر باشد تا با توجه به مدت کم باقی مانده بتواند کار کند.

بهادر قایدی برازجانی:

ـ جلسات دیگری نیز پیرامون انتخاب شهردار برگزار و صحبت خواهیم کرد.

ـ طی دو هفته آینده، سرپرست شهرداری را به شورا دعوت خواهیم کرد تا گزارشی پیرامون کارهای انجام شده بدهد.

به گزارش فکرشهر، در حین صحبت پیرامون کاندیدا شدن یا نشدن اعضای شورا، بحث بین اسماعیلی و نیکجو برای لحظاتی بالا گرفت.

* همچنین در این جلسه، درباره قطع درختان سطح شهر توسط مردم صحبت شد و عنوان گشت که طبق قانون، قطع درختان جرم است و باید تدابیری اندیشیده شود تا این کار صورت نگیرد و در صورت انجام، جریمه و مجازات صورت گیرد.

* مقرر شد نامه ای پیرامون پارازیت ها به استانداری بوشهر ارسال گردد و در راستای سلامت مردم، نماینده استانداری، صدا و سیما، دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادهای ذیربط این مورد را بررسی و پیرامون آن تصمیم گیری کنند.

* سیده خدیجه حسینی گفت: استعلام های خرید در شهرداری صورت نمی گیرد و شفافیت وجود ندارد؛ به طور مثال، فضای سبز مدت ۱۰ سال است از یک مکان خریداری می کند و هیچوقت نیز استعلامی انجام نداده است.

* در این نشست پیرامون آرامستان شماره 3 برازجان نیز گفت و گو شد، به گزارش فکرشهر، صحبت های مربوط به این مکان، قبلا در شورا مطرح شده و مورد موافقت قرار گرفته بود و اکنون قرار بود درباره نحوه همکاری شهرداری تصمیم گیری شود که در همین بین، رییس شورا می گفت نوشته شود طبق قانون جلو برود و برخی اعضا تاکید داشتند نوشته شود همکاری لازم مبذول گردد؛ که در نهایت با توجه به فاصله ۱۰ کیلومتری تا محل زندگی که جزو مقررات است، نوشته شد: «به دلیل نزدیکی روستاها با برازجان امکان پذیر نیست در سایر موارد با رعایت مقررات در تسهیل و تسریع همکاری و مساعدت گردد».

به گزارش فکرشهر، پس از استعفای کریم حسین آبادی از سمت شهرداری در شروع به کار شورای چهارم، برازجان ماشااله احمدی و سعید شمالی نژاد را به عنوان شهردار و علی زاعی، سید هاشم بصری و ارسطو قایدی را به عنوان سرپرست شهرداری به خود دیده است؛ به عبارتی 3 شهردار و سه سرپرست در سه سال؛ واکنون نیز شورا در حال رایزنی برای انتخاب شهردار چهارم است!

منبع:هفته نامه فکرشهر ـ شماره 32

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۱
چشمم نخورد آب...\r\n
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر