پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
 فکرشهر: هخیرین شهرستان دشتستان طی مراسمی با حضور مسئولین و امام جمعه برازجان برگزار شد سه دستگاه دیالیز به بیمارستان های برازجان اهدا کردند.
کد خبر: ۳۰۱۸۴
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۶

 فکرشهر: خیرین شهرستان دشتستان طی مراسمی با حضور مسئولین و امام جمعه برازجان برگزار شد سه دستگاه دیالیز به بیمارستان های برازجان اهدا کردند.

به گزارش فکرشهر، عصر دیروز با حضور خیرین و مسئولین شهرستان بخش دیالیز سیار بیمارستان شهید گنجی برازجان افتتاح و دو دستگاه دیالیز ثابت نیز به مرکز دیالیز بیمارستان 17شهریور برازجان اهدا شد. 

این مراسم که با حضور مسئولین و خیرین سلامت شهرستان دشتستان انجام شد فرماندار ضمن تشکر و قدردانی از تلاش این خیرین در جهت سلامت مردم گفت: به زودی اجرای عملیات بیمارستان 17 شهریور آغاز می شود. 

خانم عاملی رئیس مجمع خیرین سلامت دشتستان درباره ی سه دستگاه دیالیز و قطعه زمین اهدایی توسط خیرین این مجمع خبر داد و گفت: یک دستگاه آر او پروتاپ (دستگاه دیالیز سیار) برای بیمارانی که در بخش آی سی یو و سی سی یو بستری هستند و انتقال آنها به بخش دیالیز مشکل است با کمک خیرین این مجمع خریداری و همچنین دو دستگاه دیالیز ثابت هر کدام به ارزش 65میلیون تومان و یک قطعه زمین به مساحت 320 متر واقه در محله علی آباد برای ساخت درمانگاه به شبکه بهداشت شهرستان اهدا شده است.

 امام جمعه برازجان نیز ضمن تشکر از خیرین گفت: این مجمع در مدت زمان کوتاهی قدم های خوبی برداشته است. خیرین در بحث مدرسه سازی و احداث مسجد نیز فعالیت دارند و الان در حوزه ی سلامت نیز فعال شده اند. مصلح ادامه داد: هر کاری که به سمت مردم برود و جمعی و مردمی شود در آن خیر و برکت وجود دارد و نمونه بارز آن دفاع مقدس است. وی با بیان اینکه کار مجمع خیرین شناسایی، جذب، ساماندهی و هدایت خیرین است گفت: افراد زیادی هستند که به صورت فردی کارهای خیر انجام می دهند اما اگر در یک مجمع و در کنار هم باشند می توانند نیازها را اولویت بندی کرده و بر اساس آن اقدام کنند. مصلح ادامه داد با توجه به اینکه بیمارستان های برازجان میزبان بیمارانی از سایر نقاط شهرستان هستند احداث همراه سرا برای همراهان را ضروری دانست. 

قائم مقام دانشگاه عل.م پزشکی بوشهر نیز ضمن حمایت از طرح تحول سلامت گفت پیش از این طرح در استان بوشهر به ازای هر 1000نفر 8/0تخت بیمارستانی داشتیتم اما امروز این تعداد به 4/1تخت به ازای هر 1000نفر رسیده است. دکتر عزیزی نژاد گفت: 480 نفر در استان دیالیز می شوند که در مجموع 280 دیالیز در روز انجام می گیرد. وی همچنین از بازگشایی بخش پیوند کلیه در آینده ای نزدیک در استان خبر داد.

مسئول مجمع خیرین سلامت استان بوشهر نیز از احداث دو پایگاه امداد جاده ای با امکانات و تجهیزات در دو نقطه ی حادثه خیز شهرستان خبر داد و گفت اگر زمین اهدا شود ما همراه سرای همراه بیماران را احداث می کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر