شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۰۳۰۰
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۹

فکرشهر: به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان ،کارشناس مسئول واحد بیماریهای واگیر با حضور در اردوگاه حرفه آموزی وابسته به اداره کل زندانهای استان بوشهر در خصوص بیماری ایدز برای زندانیان این این اردوگاه سخنرانی نمود . 

به گزارش فکرشهر، کارشناس مسئول واحد بیماریهای واگیر،مهندس محمد رضایی همزمان با فرا رسیدن دهه اطلاع رسانی ایدز با حضور  در اردوگاه حرفه آموزی وابسته به اداره کل زندانهای استان بوشهر در خصوص راههای پیشگیری و انتقال بیماری ایدز مطالبی را بیان کرد.

رضایی گفت، از آنجا كه ایدز یك مشكل بهداشتی نیست ، بلكه یك مشكل اجتماعی و فرهنگی است كه مسائل اقتصادی را نیز بدنبال دارد، لازم است همه سازمان های دولتی، غیر دولتی و مردم در امر كنترل و پیشگیری از بیماری با هم همكاری و مشاركت نمایند. از آنجایی كه در حال حاضر واكسنی مؤثر و درمانی اساسی برای بیماری وجود ندارد ، تنها راه مبارزه با ایدز ، پیشگیری از آلودگی است.

وی همچنین گفت با توجه به شرایط ویژه  زندانیان و پرخطر بودن این گروه ، شناخت و راههای پیشگیری از بیماری ایدز اهمیت ویژه ای پیدا میکند و چون این بیماری جزء بیماریهای واگیر می باشد پس آموزش مداوم و مستمر در خصوص این بیماری برای گروه های در معرض خطر الزامی می باشد.

آقای رضایی افزود، هر چند بیماری ایدز در حال حاضر جزء مسایل حاد بهداشتی كشور ما نیست ، ولی افزایش موارد آلودگی و بیماری از سال 1366 به بعد كه اولین مورد آن در كشور شناخته شد ، ازیك سو، و قرار گرفتن ایران در منطقه آسیا كه هر سال به طور فزاینده ای مورد آن زیادتر می شود ازسوی دیگر ، ایجاب می نماید با به كارگیری راه های مؤثراز این بیماری پیشگیری کنیم.

 وی درجمع زندانیان اردوگاه گفت،خوشبختانه خوشبختانه وجود اعتقادهای مذهبی و پای بندی خانواده های ایرانی به اصول و اخلاق اسلامی، خود یكی از راه های مؤثر كنترل و پیشگیری از آلودگی و بیماری است. .

کارشناس مسئول بیماریهای واگیر ستاد دشتستان اضافه کرد،  ضمن معرفی و شرح وظایف مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری برازجان ، جهت پاسخگویی به سئوالات و یا مشاوره حضوری در صورت نیاز، شماره تلفن این مرکز  07734227660را اعلام نمود.

وی در پایان، پرهیز از رفتارهای پرخطر برای زندانیان را یکی از راههای موثر در پیشگیری از ایدز بیان کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر