پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۰۳۰۲
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۹

فکرشهر: اولین طرح سفیران سلامت مدارس شهرستان دشتستان، با حضور رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش‌وپرورش و مسئولان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در مدرسه شاهد لاله ۲ برازجان برگزار شد. 

به گزارش فکرشهر از بهداشت و درمان دشتستان، معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان در جمع دانش آموزان در این آیین گفت: برنامه سفیران سلامت دانش آمورزی اين فرصت را براي دانش آموزان مهيا می‌کند كه آگاهی‌های لازم در خصوص موضوعات سلامت و محیط‌زیست را كسب و آن را به ساير همسالان منتقل كنند.

مهندس حسین دلخواه افزود: برنامه سفيران سلامت و خودمراقبتی در سه دوره تحصيلي ابتدايي، متوسطه اول و دوم در مدارس شهري و روستايي با همکاری اداره آموزش‌وپرورش و دانشگاه علوم پزشکی در تمامی شهرستان‌ها اجرایی می‌شود و در هر مدرسه سفیران سلامت توسط مجری برنامه انتخاب می‌شوند.

این مقام مسئول گفت: دانش آموزان علاقه‌مند و داوطلب که قبلاً به‌عنوان بهداشتیاران و پیشگامان بهداشتی بوده‌اند با اجرایی شدن این طرح، به‌عنوان سفیران سلامت انتخاب و در مدرسه فعالیت می‌کنند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه بین وزارت بهداشت و درمان و وزارت آموزش‌وپرورش، آموزش سفیران سلامت دانش‌آموزی در مناطق روستایی بر عهده مراقبین سلامت و بهورزان می‌باشد و در این زمینه شهرستان دشتستان همکاری خود را اعلام می‌کند.

رییس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش‌وپرورش نیز گفت: طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی در تمام مدارس به مرحله اجرا درمی‌آید و ۱۰ درصد دانش آموزان هر مدرسه به‌عنوان سفیر سلامت انتخاب و آموزش‌های لازم را فرامی‌گیرند.

عبدالمحمد شعرانی افزود: ارتقا سلامت از طریق بهره‌گیری از ظرفیت آموزش همسالان، تقویت مدیریت سلامت‌محور در مدارس، آموزش مفاهیم سلامت و توانمندسازی، تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری، تقویت خودباوری و اعتمادبه‌نفس در دانش آموزان، استفاده ازنظر دانش آموزان و ایجاد رابطه‌ای مستحکم بین خانواده و مدرسه در امر سلامت ازجمله اهداف طرح سفیران سلامت در مدارس است.

گفتنی است در این مراسم نمادین، دانش آموزان برنامه‌های متنوعی نظیر قرائت سوگندنامه سفیران سلامت دانش‌آموزی، اجرای تئاتر، موسیقی و سرود را اجرا کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر